שרת התרבות מירי רגב מבקשת למנוע את קיומה של תערוכה בירושלים

 

שרת התרבות מירי רגב שלחה השבוע מכתב לשר האוצר, משה כחלון בו היא מבקשת למנוע את קיומה של תערוכה האמורה להיפתח במוצאי שבת הקרוב בבית הנסן בירושלים, בשעה 19:30.

התערוכה הנושאת את הכותרת "ברבריות" נולדה לפי בעקבות המערכה שמנהלות השרה והעירייה נגד גלריית ברבור ונגד הניסיונות לצנזר אמנים ומוסדות אשר רוחם אינה תאומת את רוח הממסד הימני הישראלי. במכתבה כתבה השרה: "אני פונה אליך לאחר שפורסם, כי מסגרת התערוכה 'ברבריות', שתפתח הבית הנסן בשבוע הקרוב, קיימת בין השאר, יוזמה אינטרנטית פתוחה, שיצרה קבוצה של אמנים ישראלים שהחליטו להגיב למאסרה של כותבת 'שירי המזמור לטרטור', דאריו טאטור".

2018-12-25_195843

עוד הוסיפה במכתב: "כידוע למארגני האירוע, דאריו טרטור הוכרזה כתומכת טרור, שישבה בכלא וככזאת אין מקום להפוך את שיריה למקור השראה במוסד ישראלי הנתמך מכספי המדינה". לבסוף מבקשת השרה מהשר  "להפעיל לאלתר את הסמכות המוקנית לך בחוק הנכבה ולוודא, שכסף ציבורי לא יממן 'שופרות אומנותיים' לשיירות של תומכי שהידים ולגרועים שבאויבינו".

התערוכה שתפתח בסוף השבוע בנויה כאוסף של הערות על המושג "חופש ביטוי" ומהרהרת במנגנונים המייצרים את ה"מקובל" וה"נכון". דרך אופני ביטוי שונים כמו נאום, סיפור, מיתוס, משפט ומחזה מציגה התערוכה מקרים "ברבריים" – אחרים, שונים, המעוררים שאלות אודות אמנות וחופש יצירה. התערוכה היא פרי ביכורים משותף של קבוצת האמנים המשתתפים בתוכנית הרזידנסי במרכז מעמותה לאמנות ומחקר. קבוצת האמנים אצרה את התערוכה באופן קבוצתי בירושלים, בדיאלוג עם קבוצת סלה-מנקה שבגלות.

בין האמנים המשתתפים: מרים וילנר, רפרם חדד, נינו ביניאשוילי, ג'וזף שפרינצק, קבוצת סלה-מנקה ואמיר בולצמן, שחר יהלום, מיכל לזר, חגית קיסר, מאירה אשר, דארין טאטור, אנטייה גרי, גל וולניץ, רננה שלמון, איגור זייגר, נתן אודנהיימר, קסניה יורקובה, נמרוד טקסלר, מר אינקוגניטו, ניצן סט, יואנה בליקמן, שלמה כץ, שרון אזגי, רפאל אנדרלין, חנה בן-חיים-יולזרי, לאורה שוורץ וסיביל גוסוב, איל תגר, לילה בטרמן, ענאל רזניק, איל גרוס, היא-לי סופר, אביגיל פריד, רותם בידס, דבורה כהן, גיא אלחנן, שאשא דותן, רונית פורת, ורד ביתן, ג'יימס אוברהלם, אריאל ברונז, נחמה גולן, איתן הידינגספלד ויעל סרלין. אוצרות:
שגית מזמר, יהודית שלוסברג-יוגב, איב קריסטל, נורית דרימר ואמיר בולצמן. באירוע הפתיחה תשתתף תזמורת הרחוב "לאס פירטאס פירטאס" עם מוזיקה מרקידה, שמחה ומגוונת, מרפרטואר התזמורת הכוללת שירי מחאה מז'אנרים שונים ברחבי העולם.

 

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/285359552327697