שרי התקשורת והתרבות פועלים למניעת תמיכה בטלוויזיה החברתית ובתיאטרון יפו

בעקבות פניית "ישראל היום" הוציא שר התקשורת איוב קרא מכתב ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן חי שגב, המורה לה לחדול ממתן תקצוב לטלוויזיה החברתית "בגלל תמיכה בחרם". לדבריו, "מדובר בתופעה חמורה שלא אעבור עליה לסדר יום". כמו כן, שר האוצר משה כחלון, שלו הסמכות להורות על הפסקת התקציב, הגיב גם הוא לידיעה שפורסמה הבוקר בעיתון שבבעלות זרה והתומך בממשלת הימין ואמר: "אפעיל את כל הסמכויות הניתנות לי במסגרת החוק ולא אהסס לשלול תמיכות או הטבות מס מ גופים הפוגעים בשמה ובביטחונה של מדינת ישראל".

2017-08-22_203208

משמרת מחאה למען שחרורה של דארין טאטור (צילום: הטלוויזיה החברתית)

 

מהטלוויזיה החברתית נמסר כי "מדובר בטענות ממוחזרות שאבד עליהן הכלח, שנידונו ונטחנו עד דק. הטלוויזיה החברתית אינה תומכת או לא תומכת בחרם או באסטרטגיית פעולה כזו או אחרת, אלא פשוט עושה את תפקידה כגוף תקשורת וחושפת את אותן מגמות לציבור. תפקידה של הטלוויזיה החברתית לגוון את בנק המחשבות, הדעות והנרטיבים, כדי לאפשר לצופים לגבש את דעותיהם ועמדותיהם באופן מושכל ועצמאי" (עוד על הטלוויזיה החברתית ר' ידיעה נפרדת באתר זה, או בעמוד 7 של גיליון "זו הדרך" הקרוב).

גם משרד התרבות פנה ליועץ המשפטי של משרד האוצר בדרישה שיבחן אם אירוע המתוכנן בתיאטרון יפו בשבוע הבא עובר על "חוק הנכבה". הדבר עשוי לגרור הפחתה בתמיכת המשרד בתיאטרון, שמשמש רק כאולם המארח.

האירוע שבמחלוקת הוא ערב תמיכה במשוררת דארין טאטור (על האירוע ר' ידיעה שפורסמה אתמול באתר זה) העצורה זה כשנתיים במעצר בית. טאטור מואשמת בהסתה לאלימות וטרור ובתמיכה בארגון טרור, בעקבות שיר שהעלתה ליוטיוב ולעמוד הפייסבוק שלה ובעקבות מספר סטטוסים שכתבה. היא נעצרה למשך שלושה חודשים ונשלחה לאחר מכן למעצר בית שנמשך עד עתה.

ערב התמיכה בטאטור מתוכנן ליום רביעי 30 באוגוסט, כאירוע פרטי שיתארח בתיאטרון יפו בכותרת "אירוע שירה ותיאטרון למען שחרורה המיידי של המשוררת דארין טאטור". במאית הקולנוע מייסלון חמוד ועורכת הדין גבי לסקי צפויות לשאת בו דברים, והוא יכלול, לפי עמוד גם קטעי ספוקן וורד בביצוע תאמר נפאר, הקראה משיריה של טאטור וכן קריאה מבוימת של קטעי פרוטוקולים ממשפטה, בביצוע השחקנים לאורה ריבלין ודורון תבורי ובבימויה של עינת ויצמן.

 

לאתר הטלוויזיה החברתית: https://tv.social.org.il

 

פרטים על האירוע למען דארין טאטור בשבוע הבא:

https://www.facebook.com/events/124073401571174