שפל חדש של ממשלת פולין הימנית: מנהיג פשיסטי ואנטישמי מונה לסגן שר

אדם אנדרושקייביץ' (28) שעמד בעבר בראש התנועה הפשיסטית "צעירי כל פולין" ונחשב לאחד הפעילים האנטישמיים הבולטים במדינה, התמנה לסגן שר לעניינים דיגיטליים ומדיה חברתית. כך מסר אתמול (חמישי) העיתון הקומוניסטי הגרמני "יוגנה וולט". תנועת "צעירי כל פולין" נחשבת לתנועה לאומניתקיצונית ואנטישמית שראשיה ופעיליה התבטאו בחריפות קשה כלפי יהודים וכן כלפי קהילות מיעוטים וחברי קהילה הלהט"ב.

2019-01-04_170434

אדם אנדרושקייביץ' בהפגנה של התנועה הפשיסטית "צעירי כל פולין" בוורשה (צילום: יונגה וולט)

אנדרושקייביץ' תועד במספר סרטוני וידאו במהלך הפגנות נגד מיעוטים וחברי הקהילה הלהט"ב כאשר הוא קורא סיסמאות נגדם. הוא גם התייחס לכל מי שלא הסכים עם דעותיו בכינויים כגון "טפילים", "בוגדים" ו"אויבי פולין".

אנדרושקייביץ' נבחר לראשונה לפרלמנט הפולני בבחירות שהתקיימו בשנת 2015 כאשר התמודד במסגרת מפלגת הימין "קוקיז 15". השבוע הודיעה ממשלת פולין הימנית כי הוא מונה לתפקיד הסגן שר לעניינים דיגיטליים ומדיה חברתית, משרד שהוקם בשנת 2015 על מנת לקדם את תשתיות האינטרנט והשירותים האלקטרוניים במדינה. יצוין שהמינוי של אנדרושקייביץ' עורר ביקורת חריפה מצד ראשי ארגונים יהודיים שטענו כי "מדובר בשפל חדש" של ממשלת פולין.

לדברי סגן השר החדש "ליהודים הייתה השפעה מזיקה ובלתי מידתית במפלגה הקומוניסטית ששלטה בפולין לאחר מלחמת העולם השנייה", וכן על כך שלא נפל דופי בהתנהגותם של אזרחי פולין כלפי שכניהם היהודים במהלך מלחמת העולם השנייה.