שנת הלימודים לא תפתח: מיום א' ישבתו המרצים ב-17 המכללות הציבוריות

המועצה המתאמת של הסגל הבכיר במכללות הציבוריות הודיעה אתמול (רביעי) על דחיית פתיחת שנת הלימודים האקדמית ועל שביתה ללא הגבלת זמן, כי המדינה "גררה רגליים" במשא ומתן עם המכללות על הסכם שכר קיבוצי. "אני קוראת לשר האוצר ולשר החינוך להתערב באופן מידי על מנת לפתור את המשבר הנוכחי להביא פתיחת שנת הלימודים כסדרה", אמרה יו"ר המועצה ד"ר ענת פלדמן, המלמדת במכללת אחווה. בהודעת המועצה נמסר כי במהלך חול המועד סוכות הוגשה הצעת פשרה למדינה בנושא הסכם השכר אך זו נדחתה עלידי משרד האוצר.

2017-10-19_205026

המועצה כוללת 17 מכללות ציבורית שבהן לומדים 55 אלף סטודנטים וסטודנטיות. בין המוסדות השובתים המכללה האקדמית ספיר, המכללה האקדמית תל אביביפו, המרכז האקדמי רופין, המכללה האקדמית עמק יזרעאל והמכללה האקדמית תל חי.

בהודעת המועצה נמסר עוד כי "בחודש יוני 2011 נחתם הסכם קיבוצי היסטורי אשר היה תקף לשלוש שנים. בתום התקופה פנו הסגל הבכיר למשרד האוצר בדרישה להיכנס למשא ומתן על הסכם קיבוצי חדש אך נענו בשלילה". עוד נמסר כי "מאז, למרות פניות חוזרות ונשנות לשבת לשולחן המשא ומתן ולחתום על הסכם קיבוצי, רק בדצמבר 2016 נעתרו בוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת) ובמשרד האוצר להתחיל בשיחות. למרות שהתקיימו פגישות רבות בין הצדדים הגיע המשא ומתן למבוי סתום".

על פי הודעת המועצה הסגל הבכיר במכללות דורש להעניק תוספת שכר בסכומים מוחלטים ולא באופן יחסי במטרה לצמצם את פערי השכר בין המרצים. לטענת, מהלך דומה יושם בהצלחה בקרב סגל המרצים באוניברסיטאות אולם "כשהדבר היה אמור לצאת לפועל גם במכללות גילו באוצר כי יש יותר בעלי שכר נמוך והתקציב יהיה גדול יותר משחשבו, ופתאום האג'נדה החברתית נעלמה".

על הסיבות לשביתה, ר' ריאיון שפורסם בגיליון 38 של "זו הדרך", עמ' 3:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2017break/10/G38_2017.pdf