שנת הלימודים לא תפתח: הסתדרות המורים וארגון המורים הכריזו על סכסוך עבודה

שבועיים נותרו עד לפתיחת שנת הלימודים אך ייתכן מאוד והיא לא תפתח. ארגון המורים הכריז אתמול (חמישי) על סכסוך עבודה בבתי הספר העל יסודיים, כך ש-60 אלף עובדי ההוראה החברים בו לא יוכלו לעבוד באחד בספטמבר. הכרזת הארגון מגיעה יממה לאחר שהסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה החל מה-1 לספטמבר שיחול על כ-100 אלף עובדי ההוראה החברים בה, בגלל טענות להתעלמות משרד החינוך לדרישותיהם בנושא הרפורמה בחינוך המיוחד.

במכתב ששלח יו"ר ארגון המורים, רן ארז, לממונה הראשית על יחסי העבודה במשרד העבודה והרווחה, נכתב כי הארגון מכריז על סכסוך עבודה בחטיבות העליונות שבחינוך העל יסודי עקב מניעת ניצול חופשה שנתית מהמנהלים. "מנהלי ביה"ס זכאים לחופשה שנתית ככל עובד וככל עובד הוראה, אלא שעד למועד זה מסרב משרד החינוך להסדיר ולקבוע תנאים אחידים ומוגדרים אשר יאפשרו למנהלי בתי הספר לנצל את החופשה השנתית לה הם זכאים".

"במקום זאת, מנהלי ביה"ס עובדים מסביב לשעון, הם ניתנים ללחץ בלתי פוסק מצד הורים, ראשי רשויות, תלמידים, משרד החינוך ומורים ובמועדים בהם יתר עובדי ההוראה יכולים לנצל את החופשה השנתית שלהם, הדבר נמנע ממנהלי ביה"ס אשר עוסקים בבגרויות, בסיכומי שנה ובהיערכויות לשנת הלימודים הבאה בסמסטר קיץ, באופן הפוגע משמעותית בתנאי עבודתם". עוד נכתב, כי "ללא פתרון המצב והפסקת הפגיעה בתנאי עבודתם של עובדי ההוראה, ייאלץ ארגון המורים להפעיל את הסכסוך ולנקוט בצעדים ארגוניים בחטיבות העליונות".

בהסתדרות המורים החליטו השבוע לעבור מאיומים למעשים והכריזו על סכסוך עבודה בנושא הרפורמה בחינוך המיוחד וזאת זמן קצר לאחר שוועדת החינוך קיימה דיון בנושא המחסור בתקציב החינוך המיוחד. משרד החינוך התריע השבוע כי קיים מחסור של כחצי מיליארד שקל בחינוך המיוחד העלול להוביל לשיבושים באחד בספטמבר כמו חוסר בכיתות לימוד, פגיעה בשעות טיפול והוראה ופחות ימי פעילות בחופשות.

עוד בנושא, גיליון "זו הדרך" 31, עמ' 3:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019/08/G31_2019.pdf