שנתיים לאחר ההתארגנות: הסכם קיבוצי ראשון בדיוטי-פרי בנתב"ג

ההסתדרות, הנהלת החברה ג'יימס ריצ'רדסון וועד הפעולה, חתמו אתמול (רביעי) על הסכם קיבוצי ראשון ופורץ דרך לעובדי חנויות הדיוטי, אשר התארגנו בהסתדרות במהלך 2015.

עובדי ג'יימס ריצ'רדסון מועסקים בחנויות החברה הפטורות ממכס בנמל התעופה בן גוריון, במעברי הגבול בערבה ובטאבה ובנמל אשדוד. מספר העובדים אשר ייהנו מתנאי ההסכם משתנה באופן עונתי, ונע בין 1,500 איש בשגרה ל-1,800 איש בחודשי הקיץ העמוסים יותר בנוסעים. מדובר בין היתר בעובדי מכירות, שירות לקוחות, קופאים, עובדי מחסן ולוגיסטיקה ועוד.

2018-03-01_202413

ההסכם מסדיר לראשונה את מערכת יחסי העבודה בחברת ג'יימס ריצ'רדסון באופן קיבוצי, ובין היתר הוא כולל תוספת שכר בגובה 200 שקל לכל עובד בעל שנת ותק אחת לפחות. ההסכם מעגן אף את נושא ההפרשות הפנסיוניות תוך הרחבת בסיס ההפרשות לפנסיה גם בגין תוספת משמרות ותמריצים, ומבטיח פתיחת קרן השתלמות לעובדים אשר יצברו את הוותק הנדרש בחברה. בנוסף לכך הוסכם על הגדלת סכום דמי ההבראה ועל 100% מהשכר על ימי מחלה מהיום הראשון, לעובדים אשר יצברו ותק נדרש.

לצד זאת ההסכם גם מסדיר את מעמד העובדים ומספק להם ביטחון תעסוקתי שכן הוא כולל מנגנונים משותפים להנהלה, להסתדרות ולוועד בכל הקשור לסיום העסקתם של עובדים בחברה. תוקפו של ההסכם הוא למשך שנתיים, כאשר הוסכם מראש בין הצדדים כי לקראת סיום התקופה ישובו הצדדים לשולחן הדיונים לשם קיום מו"מ על חידושו. יצוין כי עוד במהלך תקופת ההסכם יתקיים מו"מ על תוספת שכר נוספת החל ממשכורת נובמבר 2018.