שני צעירים פלסטינים נהרגו מירי חיילי צה"ל במהלך ההפגנות ברצועה; רקטות נפלו בדרום

משרד הבריאות בעזה הודיע אתמול (שישי) כי שני נערים, בני 14 ו-17, נהרגו מירי חי של צה"ל בעימותים ליד הגדר. לפי המשרד, בן ה-14 הוא חאלד אבו בכר ארבעי, תושב מחנה הפליטים אשאטי, שנורה מזרחית לעיר עזה, ובן ה-17 הוא עלי אל אשקר, שנורה בראשו מזרחית לג'באליה. על פי סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא, 91 מפגינים נפצעו אתמול בגבול עם ישראל, בהם 48 מירי של נשק חם.

מפגינים צעירים ברצועת זה בגבול עם ישראל (צילום: אקטיבסטילס)

בעקבות הריגת המפגינים מסר ח"כ עופר כסיף (חד"ש): "מה פשעם של ההרוגים והפצועים? שהפגינו מול גדר הכלא הגדול בעולם עזה. שם מונעים מהם אוכל, מים, תרופות וחשמל. שם מרעיבים מיליונים בשביל לגרום להם לעזוב את ביתם וזו התוכנית המוצהרת של ממשלת הטרנספר של נתניהו".

דובר החמאס, חאזם קאסם, הטיל את האחריות להרג שני המפגינים בגבול רצועת עזה על ישראל ואיים כי "המפגעים יישאו בהשלכות". "ישראל תישא בהשלכות על הפשע הזה". יצוין שכלי טיס וטנק של צה"ל תקפו הלילה (בין שישי לשבת) מספר מטרות צבאיות של חמאס בצפון רצועת עזה בתגובה לירי חמש רקטות לישראל. אזעקת צבע אדום הופעלה אמש בעיר שדרות, ביישוב איבים ובקיבוץ אור הנר. רקטה אחת נפלה בשטח פתוח ליד שדרות וגרמה לשריפת קוצים. שתי נשים לקו בחרדה. בתיעוד של רגע הנפילה, נראה פיצוץ מעבר לבתים ומשפחה שלמה יוצאת במהירות מהמכונית כדי למצוא מחסה.