שני צעירים נרצחו בנגב; מוחמד ברכה: הנשק מגיע מהצבא וחסינות הפושעים מגיעה מהמשטרה

שני צעירים ערביםבדואים נורו אמש (שני) למוות בנגב. השניים אותרו בתוך רכב סמוך לכיכר עומר בתל שבע כשהם מחוסרי הכרה עם פצעי ירי וללא סימני חיים. צוותי מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותם. הנרצחים הם ג'לאל אבו טהה בן ה-34 ובן דודו מוחמד אבו טהה בן ה-24, שאחיו פחרי נרצח לפני שנתיים.

ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) גינה את הרצח הכפול ואמר כי כל יום שעובר עולה בדם. "אנו קוראים למשטרה לצאת למבצע איסוף נשק יסודי ולהחרים את עשרות אלפי כלי הנשק הבלתי חוקיים המשמשים גורמי פשיעה בחברה הערבית", הדגיש. ח"כ כסיף הוסיף כי "את הרוצחים מהערב יש לתפוס ולהעמיד לדין בהקדם האפשרי".

חברי כנסת נגד אוזלת ידה של המשטרה, אתמול, באוהל המחאה שהוקם מול משרד ראש הממשלה בירושלים (צילום: הרשימה המשותפת)

הרצח הכפול אירע בעת שהנהגת הציבור הערבי פתחה בשביתת רעב בת שלושה ימים תחת הכותרת "רוצים לחיות בלי אלימות ופשיעה". ועדת המעקב העליונה לענייני הציבור הערבי ערכה אתמול בצהריים מסיבת עיתונאים במאהל המחאה שהוקם מול משרד ראש הממשלה והודיעה על הצעד החדש שיזמה במחאה על "אוזלת היד מצד המשטרה והממשלה בטיפול בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית".

הפשיעה והאלימות במגזר הערבי גרמו לקיפוח חייהם של 1,397 בני אדם מתחילת שנת 2000. בהודעת ועדת המעקב נאמר עוד כי "אוהל מחאה זה בא לזעוק את זעקתם של האזרחים הערבים בדרישה להכריז על מצב חירום ועל תוכנית ממשלתית מפורטת שתכלול החלטה ממשלתית למאבק באלימות ובפשיעה ולהקצות את המשאבים הדרושים לכך ולאסוף את הנשק ולמנוע את זרימתו ליישובים הערביים, עם לוח זמנים ברור ומזורז".

ועדת המעקב קראה לכל אזרחי ישראל להצטרף למאבק זה כדי לחיות בחברה נורמלית, ללא אלימות ופשיעה. יו"ר ועדת המעקב, ח"כ לשעבר מוחמד ברכה (חד"ש), אמר: "אנחנו כאן כדי להטיל את האחריות על הפשיעה המשתוללת ברחובותינו על ראש הממשלה והממשלה. הנשק מגיע מהצבא וחסינות הפושעים מגיעה מהמשטרה".

בראיון לרדיו "גלי ישראל", הוסיף ברכה: "ראש הממשלה ורשויות המדינה אמורים למנוע את זליגת הנשק מהצבא לעולם הפשע במגזר הערבי. המשטרה צריכה לאסוף את הנשק שקיים, שלמרבה הצער נמצא בשפע. בכל חברה יש סכסוכים ומחלוקות, הבעיה היא שכאשר הנשק זמין – כל סכסוך הופך לטרגדיה".

ברכה תקף את דבריו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שאמר כי "החברה הערבית היא חברה מאוד מאוד אלימה". על פי הסטטיסטיקה "ממוצע מעשי הרצח לשנה בגדה המערבית בגלל מעשי פשע הוא 9 רציחות למיליון איש, בירדן 11, ובקרב הציבור הערבי בישראל 52. זה לא אומר שהמשטרות של הרשות הפלסטינית וירדן חזקות יותר ממשטרת ישראל. זה אומר שיש מעשה מכוון של הזרמת נשק על מנת להסיח את דעתם של האזרחים הערבים. ארדן עצמו אמר ש– 90% מנשק הפשע ברחוב הערבי מקורו בצבא".

"הצבא הזה, שיכול לזהות משאית נוסעת בסודאן או בעיראק ולהפגיז אותה, יכול לדעת איך לסגור את הברזים ולחסום את זליגת הנשק לעולם הפשע במגזר הערבי", הוסיף ברכה. "המשטרה יודעת איפה כלי הנשק נמצאים, אפשר ללקט אותם בפינצטה. היא צריכה לספק ביטחון אישי וקולקטיבי ליישובים הערביים, כמו כל יישוב אחר במדינת ישראל", הדגיש. יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש) הצטרף לשביתת הרעב והכריז: "אסור לחכות לקורבן הבא. אסור לשחק עם החיים של הילדים שלנו. אסור לקבל תירוצים כשמדובר בחיי אדם".