שני צעירים נעצרו בחשד שהציתו עצי חג המולד ליד הכנסיות בסכנין

משטרת ישראל עצרה אתמול (חמישי) שני חשודים בהצתת עצי חג המולד בסכנין, על כך נמסר בעיתון "אלאתיחאד". על פי הודעת המשטרה, מדובר בקטינים בני 17, שהועברו לחקירה במשטרת משגב. עץ חג המולד הסמוך לכנסיה הקתולית בסכנין הוצת ביום רביעי בלילה בפעם השנייה השבוע. ביום החג, הוצתו שני עצי חג המולד בסכנין, סמוך לכנסיות האורתודוקסית והקתולית בעיר.

עץ אשוח שהוצת בפתח הכנסייה בסכנין (צילום: אלאתיחאד)

יצוין שבשבת האחרונה הוצבו מחדש שני עצי חג מולד במקום אלה שהוצתו ואחד מהם הוצת שוב לפני יומיים. העירייה החליטה לשקם את העצים ולהציבם מחדש בשני טקסים שנערכו במוצ"ש במקביל הואר בניין העירייה לאות הזדהות עם הערביםנוצרים וגינוי לשרפה הנפשעת. סניפי מק"י וחד"ש בעיר גינו בחריפות את המעשה הנפשע וקראו למצות את הדין עם האחראים. בהודעה נאמר כי "מטרת המעשה היא לפלג בין תושבי העיר".

גם בערד הוצת ביום רביעי עץ אשוח מפלסטיק שהוצב לכבוד חג הנובי גוד. העץ הוצב על ידי תושבים במרכז מסחרי בעיר לכבוד ראש השנה האזרחי, חג שמצויין על ידי רבים מיוצאי ברית המועצות לשעבר, אך הבוקר כאמור גילו התושבים כי הוא נשרף. ודיע אבו נסאר, דובר הכנסייה הקתולית בישראל וברשות הפלסטינית, גינה את המקרים. "צר לי שיש אנשים בחברה שלנו שלא רק אינם מוכנים לכבד את האחר אלא גם מרשים לעצמם לתקוף את הסמלים שלו. אני רוצה לקוות שראשי המדינה יוקיעו ויגנו בבירור מעשה זה ושהמשטרה תביא את שעומדים מאחוריו לדין בהקדם האפשרי", מסר בתגובה.