שני צעירים נהרגו בגליל: יפגינו בכל היישובים הערבים ובערים המעורבות

שני צעירים ערבים תושבי הגליל שילמו אמש (שני) בחייהם בעקבות הפשיעה הגוברת בחברה הערבית. אחמד חיג'אזי, סטודנט לסיעוד בן 22 מטמרה, נורה למוות בחילופי אש בין המשטרה לפושעים; ואדהם בזיע בן ה-30 מנצרת נורה למוות בפתח ביתו ע״י ארגוני הפשיעה. הפגנה תתקיים הערב בעת הלווייתו של חיג'אזי ומחאה נוספת תיערך בעיר נצרת. מחד"ש נמסר כי בסוף השבוע הקרוב צפויות הפגנות נוספות בכל הישובים הערביים בצפון, בדרום ובמשולש וגם בערים המעורבות ובהן חיפה, יפו, רמלה, לוד ועכו. המפגינים יישאו דגלים שחורים בדומה להפגנות נגד המשך שלטונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לדברי חד"ש "החיים בצל הפשיעה והמשטרה הגזענית הפכו את החברה הערבית למוצפת בדם ובנשק לא חוקי – וחפים מפשע משלמים את המחיר. המשטרה מציינת כישלון אחר כישלון, שנגמר שוב ביום אבל ובמוות של אזרחים, הממשלה מזניחה ומפקירה את השטח, והחברה הערבית סופרת 15 נרצחים מתחילת השנה. אנו מסרבים לקבל את המשוואה הזו. התכנית שמבטיח נתניהו אינה מציגה פתרונות אמיתיים, והיא לא יותר מתעמולת בחירות".

"הדרך היחידה לסיים את מרחץ הדמים היא עקירה מהשורש של ארגוני הפשיעה, כפי שנעשה בנתניה ובנהריה, איסוף מאות אלפי כלי הנשק הבלתיחוקיים שזלגו לארגוני הפשיעה וסוחרי הנשק מהצבא וכוחות הביטחון – והשגת שוויון אמיתי ומלא לכל האזרחים.

לא נתפשר על הביטחון האישי, ולא נפסיק להיאבק עד מיגור האלימות והפשיעה. הדם של האזרחים הערבים אינו הפקר", הדגישו.

אחמד חיג'אזי, סטודנט לסיעוד בן 22 מטמרה, שנורה אמש למוות בחילופי אש בין המשטרה לפושעים (צילום: זו הדרך)

יצוין שלאחר הירי המשטרתי עשרות תושבים הפגינו בכביש הראשי בעיר נגד השימוש המופרז של המשטרה בירי חי. במקביל התקיימה בטמרה ישיבת חירום בהשתתפות יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש). בעיר הכריזו על שביתה כללית היום ושלושה ימי אבל. המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה היום (שלישי) בחקירת האירוע בטמרה בו נהרגו הלילה שני תושבים מירי שוטרים, בהם חיג'אזי, סטודנט לסיעוד. השוטרים המעורבים באירוע נחקרו. ח"כ עודה מסר "ליוויתי הלילה את משפחתו של אחמד חג'אזי שנהרג אמש בטמרה. קשה לתאר את הכאב והזעם של המשפחה שאיבדה אתמול צעיר מבטיח בנסיבות כל כך טרגיות. עשור של הזנחה משטרתית הצמיחה ארגוני פשע מפלצתיים, שעליהם אנחנו ממשיכים לשלם מחיר דמים בכל יום. היום כולנו עומדים מאחורי משפחת חג'אזי והעיר טמרה". לדברי ח״כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת): "הלילה נוכחנו שוב כמה החיים בצל הפשיעה הפכו לרולטה רוסית ברחובותינו. אם לא תמות מירי הפושעים אתה עלול למות מירי המשטרה. אחמד חג׳אזי בן 22 סטודנט למד פסיכומטרי יצא לראות מה קורה ונורה למוות .בין הפושעים לבין המשטרה החברה במלכוד".

עוד בנושא:

https://zoha.org.il/99756

https://zoha.org.il/99726