שני פעילי חד"ש ופועל פלסטיני נעצרו בהפגנה נגד הפרטת שירותי טיאוט בירושלים

שני פעילי חד"ש ופועל ניקיון פלסטיני נעצרו אמש (שני) בעת הפגנה בעקבות הפרטת שירותי טיאוט הרחובות ופיטורי 250 עובדים. זו הפגנה השנייה הנערכת מול בית ראש העיר משה ליאון. המפגינים דרשו לעצור את ההפרטה ולהעסיק את העובדים בהעסקה ישירה. סניף חד"ש בירושלים, הנמנה עם יוזמי המחאה, קרא להצטרף להפגנה.

עבודתם של 250 עובדי טיאוט ונהגים עתידה להסתיים בסוף החודש בעקבות יישום תוכנית הפרטה באגף התברואה. "את העובדים הקבועים יחליפו כ-600 עובדי קבלן שיזכו במינימום תנאי ההעסקה המותרים בחוק, ואנחנו כתושבים נאלץ לקבל שירות של קבלן שמחויב לשורת הרווח ולא לאינטרס הציבורי, בעלות פי ארבע גבוהה יותר מהכסף שהושקע בטיאוט עד היום, על אף שמספר העובדים יגדל רק פי שתיים. למעשה, בעלות תוכנית ההפרטה היה יכול לאפשר העסקה ישירה בכל רחבי העיר בהתאם לתקן שנקבע כחוק", מסרו יוזמי המחאה.

מפגינים בירושלים, אמש, נגד ההפרטה ובסולידריות עם הפועלים העומדים בפני פיטורים (צילום: זו הדרך)

פעילי חד"ש בירושלים קראו אמש לציבור הרחב "להתגייס למאבק הצודק ולתמוך בעובדי מחלקת התברואה בעיריית ירושלים ונגד מסע הפיטורים וסלילת הדרך להעסקת חברת קבלן חדשה שתנהל את מחלקת התברואה." לדבריהם "מדיניות הרדיפה הפוליטית של משטרת ישראל לא תעצור אותנו ואת מאבקנו הצודק נגד ההפרטה ולמען זכויות עובדי ועובדות עיריית ירושלים והאוניברסיטה העברית. זכותם המלאה של העובדים לעבוד בהעסקה ישירה רחוק מהרשעות של חברות הקבלן ותנאיהם המשפילים". לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) "משטרת ירושלים פועלת בשיטתיות כזרוע של הממשלה נגד הדמוקרטיה, נגד העובדים ובשירות הכיבוש".

עוד על המאבק נגד ההפרטה בירושלים, בגיליון 47 של "זו הדרך" (עמ' 3):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019/12/G47_2019.pdf