שני פועלי בניין נהרגו בתאונות עבודה במרכז ת"א ובמושב כפר יהושע בעמק יזרעאל

שני פועלי בניין נהרגו היום (ראשון) בתאונות עבודה במרכז תל-אביב ובמושב כפר יהושע בעמק יזרעאל. פועל כבן 30 נהרג בצהריים בקריסה של מעלית משא באתר בנייה של מגדל מגורים יוקרתי שבונה חברת אשטרום ברחוב אליעזר קפלן בתל אביב, סמוך לקריה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום קבעו את מותו בזירה.

פועל נוסף, בן 18, חולץ מהמעלית שנתקעה בגובה רב ופונה לבית החולים איכילוב במצב קל. התאונה התרחשה באתר בנייה של מגדל בגובה 42 קומות. בשירותי הכיבוי אמרו כי המעלית קרסה בקומה ה-41, ופועל שהיה בה נפל אל מותו.

המעלית שקרסה בצהריים באתר הבנייה של חברת אשטרום ברחוב קפלן במרכז תל-אביב (צילום מסך: סרטון מד"א)

 

החובש יששכר וייס סיפר: "כשהגענו לרחוב ראינו מעלית ניקוי חלונות שנשברה וקרסה בגובה של עשרות קומות, וזכוכיות רבות שנפלו מגובה רב והתנפצו. הרחקנו את עוברי האורח והסקרנים שהתקרבו למקום על מנת שלא ייפגעו אם ייפלו זכוכיות נוספות, וכאשר היה בטוח נכנסו פנימה. פועל שנפל מגובה שכב על הקרקע כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית. הוא היה ללא סימני חיים ולאחר בדיקות רפואיות נקבע מותו".

הבוקר נהרג בתאונת עבודה נוספת עובד בן 58, תושב יפיע, לאחר שנפל מגג של רפת במושב כפר יהושע בעמק יזרעאל. מהחקירה עלה כי הוא כי עסק בהתקנת גג מאיסכורית (לוחות פח דקים) ונפל מגובה של כשישה מטר. הוא פונה לבית חולים, שם נקבע מותו. יצוין שבבית החולים פוריה בטבריה, מאושפז עדיין במצב אנוש תושב כפר קאסם, בן 56, שנפצע בתאונת עבודה ביום חמישי האחרון באתר הקמת תחנת כוח בשיטת ארגיה שאובה, ליד כוכב הירדן. צרור של עצים נפל עליו במהלך פריקה. מבית החולים נמסר כי הוא מורדם, מונשם ומצבו אנוש אך יציב.