שני עובדי בניין קיפחו את חייהם תוך שלוש שעות; ח"כ כסיף: נהרגו על מזבח הרווח

שני פועלי בניין קיפחו אתמול (חמישי) את חייהם. ההרוגים ה-84 וה-85 בתאונות עבודה, ה-43 ו-44 בענף הבנייה, מתחילת השנה הם: ח'לף טלאל אלהווארין בן 28 מחברון שבשטחים הפלסטינים הכבושים שנהרג היום בצהריים לאחר שקיר קרס עליו במהלך בניית אולם ספורט במועצה המקומית בני דקלים; ופאדי ח'ליליה בן 30 מיפיע שליד נצרת, שמת לאחר שתבנית ברזל תעשייתית נפלה עליו באתר של חברת "רוטשטיין" בבאר יעקב.

האתר בבאריעקב בו נהרג אתמול הפועל פאדי ח'ליליה מיפיע (צילום: הקבוצה למאבק בתאונות עבודה בבניין ובתעשייה)

לדברי ח"כ כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) "עוד שני אנשים הוקרבו על מזבח הרווח לקבלנים וליזמים. האם מישהו ישלם מחיר? רק המשפחות. משתתף בצערן". ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) הוסיפה ש"שני פועלים איבדו את חייהם בגלל ההפקרות של הממשלה. לפני שנה נחתם הסכם שהיה אמור לשפר את תקני הבטיחות אבל המדינה לא מיישמת. המשבר הפוליטי לא יכול להיות תירוץ. זהו מצב חירום זה עניין של חיים או מוות". יצוין שחברי הכנסת כסיף ותומאסלימאן פעילים במסגרת הפורום למאבק בתאונות בניין של חד"ש.

לדברי הקבוצה למאבק בתאונות עבודה בבניין ובתעשייה "משרדי הממשלה גוררים רגליהם בקידום הצעדים הנדרשים להגברת בטיחות העובדים, ואפילו התחייבויות שניתנו אשתקד בהסכם עם ההסתדרות להקמת קו חם לתלונות על הפרות בטיחות, להשעיית קבלנים רשלנים ממאגר הקבלנים המוכרים לעבודות ממשלה, להטלת דרישה להכשרות בטיחות לעובדים לא יושמו. המשטרה והפרקליטות ממשיכות לדשדש רגליים בניהול הליכים פליליים בנוגע לתאונות קטלניות רק אתמול התבשרנו על עונשים קלים ביותר שנגזרו על עובדים שהורשעו בעבירות בטיחות שהביאו למותו של נער בן 15, לאחר שהתיק התנהל במשך שנים ארוכות, והאישומים בגרם מוות ברשלנות נמחקו ממנו."