שני מיליון חולי קורונה בעולם; זעם על הפסקת המימון האמריקאי לארגון הבריאות העולמי

זעם ברחבי העולם בעקבות הודעת נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שהורה הלילה להפסיק את מימון ארצו לארגון הבריאות העולם, דווקא בעיצומה של מגפת הקורונה. על פי נתונים שפורסמו היום, בעולם כשני מיליון חולי קורונה. ממשלת סין הפצירה הבוקר (רביעי) בארצות הברית למלא את התחייבויותיה לארגון הבריאות העולמי. דובר משרד החוץ הסיני, זהאו ליג'יאן, אמר בתדרוך יומי לכתבים כי המגיפה נמצאת במצב קריטי וכי החלטת ארצות הברית תשפיע על כל המדינות בעולם.

גם האיחוד האירופי הצטרף לגינויים ברחבי העולם להחלטתו של טראמפ להפסיק את המימון ונמסר כי היא לא מוצדקת בעיצומה של מגיפת הקורונה. הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל מסר כי הוא "מצטער מאוד על החלטת ארצות הברית להשעות את המימון למען הארגון". הוא הוסיף כי "אין שום סיבה להצדיק מהלך זה ברגע שבו יש צורך במאמציהם יותר מתמיד". מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, אמר הלילה כי ההזדמנות לחקור את אופן התפשטות נגיף הקורונה בעולם "עוד תגיע". "זה לא הזמן לחקור את ההתפשטות וזה לא הזמן לקצץ במשאבי ארגון הבריאות העולמי". גוטרש הוסיף כי "זהו זמן לאחדות ולחיזוק הקהילה הבינלאומית לעבודה משותפת להתגברות על הנגיף".

כאמור, טראמפ הורה הלילה (רביעי) על הפסקת המימון לארגון הבריאות העולמי. במסיבת עיתונאים בבית הלבן אמר טראמפ כי "הארגון כשל במחויבותו העיקרית ועליו לקחת את האחריות". עוד אמר הנשיא כי ארגון הבריאות העולמי לא בחן את דיווחי סין לגבי הנגיף, ומכיוון שזו לא דיווחה באופן אמין, הארגון קידם את המידע הכוזב שמסרה סין על נגיף הקורונה, דבר שהוביל לאחר מכן להתפרצות משמעותית יותר שלו בכל העולם.

יצוין שבארה"ב נרשמו יותר מ-2.200 מתים רק ביממה האחרונה מנגיף הקורונה, כך עולה מנתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. מדובר במספר שיא של מתים ביום אחד במגיפה. עשרת אלפים בני אדם מתו מנגיף הקורונה רק בעיר ניו יורק מאז ה-11 במרץ – הוסיפו ממחלקת הבריאות בעיר. "מאחורי כל מוות ישנו חבר, בן משפחה, בן זוג. לכל תושב העיר שמת מהנגיף מגיע להיחשב ככזה", נמסר מהעירייה.

בעקבות הידיעות שפורסמו בכלי התקשורת של הימין, צבא ארצות הברית סבור כי נגיף הקורונה התפתח ככל הנראה באופן טבעי, ולא פותח במעבדה סינית. כך אמר אתמול יו"ר המטות המשולבים הגנרל מארק מיילי. "יש המון שמועות וספקולציות. זה לא צריך להיות מפתיע שיש עניין רב לגבי הנגיף", אמר הקצין הבכיר בתדרוך חדשותי, כשנשאל אם יש ראיות לכך שייתכן שווירוס הקורונה פותח במעבדה סינית.