שנה שלישית ברציפות: המשטרה ירתה כדורי גומי על משתתפי מצעד הגאווה באיסטנבול

משטרת טורקיה ירתה אתמול (ראשון) כדורי גומי וגז מדמיע נגד משתתפי מצעד הגאווה בכיכר טקסים באיסטנבול וביצעה כ-20 מעצרים. על כך מסר הבוקר העיתון הקומוניסטי "אברנסל" היוצא לאור בעיר. בקהילה הלט"בית בטורקיה החליטו לקיים את המצעד למרות האיסור של הרשויות המקומיות בשליטת מפלגת השלטון האיסלאמית-ימנית. בעקבות כוונת הפעילים לקיים את המצעד בכל מקרה, הציבה משטרת איסטנבול מחסומים באזור ופרשה כוחות גדולים לפיזור הפגנות. בנוסף, מסוק משטרתי חג מעל כיכר טקסים. בעיתון נמסר כי עקב חסימת הכיכר המרכזית, בשכונות לידה קבוצות הניפו כרזות וקיימו הפגנות קטנות יותר.

2017-06-26_214931

הפגנה ביום הגאווה, בקרבת כיכר טקסים, אתמול (צילום: אברנסל)

 

מארגני מצעד הגאווה "איסטנבול 2017" קראו לפעילי הקהילה הלהט"בית להגיע לכיכר המרכזית של איסטנבול בשעה חמש בערב. ההאשטאג שנוצר ברשתות החברתיות לשם המאורע היה "אנחנו צועדים".

מושל איסטנבול אסר לקיים את מצעד הגאווה – שנה שלישית ברציפות – ונימק את הצעד בסיבות ביטחוניות וברצונו לשמור על הסדר הציבורי. בהודעה שפרסמה לשכת המושל נמסר שמארגני המצעד לא מילאו בקשה רשמית לערוך את המצעד, אולם הם דחו את טענתו ואמרו שהעבירו לרשויות את כל האישורים הנדרשים. הרשויות בטורקיה התירו לערוך מצעדי גאווה במשך יותר מעשור מאז קיום המצעד הראשון ב-2003. במצעד האחרון באיסטנבול בשנת 2014 השתתפו כ-100 אלף בני אדם. אלא ששנה לאחר מכן פיזרה המשטרה בגז מדמיע ובזרנוקי מים את משתתפי המצעד לאחר שהרשויות אסרו לערוך אותו ברגע האחרון.