שנה אחרי ששוחררה: הצבא עצר שוב את חברת הפרלמנט הפלסטיני חאלדה ג'ראר

שתי פעילות בחזית העממית לשחרור פלסטין נעצרו הלילה (ראשון) בשטחים הכבושים על ידי כוחות צה"ל ושב"כ. הפעילות הן חתאם ח'טיב וחאלדה ג'ראר, המכהנת כחברה במועצה המחוקקת הפלסטינית מטעם החזית העממית והיא חברה בוועד המרכזי של הארגון. היא סיימה לפני כשנה לרצות עונש מאסר של כשנה וחצי אחר שהורשעה "בעבירות ביטחון". זמן קצר לאחר שחרורה שבה לפעול במסגרת החזית העממית. מדובר צה"ל נמסר כי היא נעצרה בשל פעילותה, "ללא קשר לחברותה במועצה המחוקקת".

2017-07-02_201308

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה וחלאדה ג'ראר עם שחרורה מהכלא הישראלי ב-3 ביוני אשתקד (צילום: אל אתיחאד)

בחזית העממית גינו את המעצרים, ואמרו כי הם מהווים "המשך ישיר להסתה של ממשלת ישראל ושל העומד בראשה נגד החזית העממית ושאר הפלגים הפלסטיניים התומכים בהתנגדות". הארגון ציין כי המעצרים לא ימנעו ממנו להמשיך במילוי תפקידו במאבק בכיבוש, והוסיפו כי הם "מוכיחים את המבוי הסתום שאליו הגיעה הרשות הפלסטינית, שעדיין מהמרת על התיאום הביטחוני והמשא ומתן עם ישראל ועל צדקת הדרך של החזית שקוראת להתנגדות ולהתנגחות עם שלטונות הכיבוש".

ג'ראר מוכרת היטב בזירה הפוליטית הפלסטינית ומזה שנים רבות היא פעילה למען זכויות האסירים ובארגוני זכויות אדם. מאז 1998 נאסר עליה לעזוב את הארץ בשל פעילותה הפוליטיתב-2 באפריל 2015 היא נעצרה בביתה בעיר אל־בירה שליד רמאללה. במערכת הביטחון טענו אז כי היא נעצרה משום שהפרה צו המתיר לה לשהות רק באזור יריחו, ולא הוזכרו עבירות נוספותכמה ימים לאחר מכן מפקד פיקוד המרכז, האלוף רוני נומה, חתם על צו מעצר מינהלי למשך שישה חודשים. אלא שמעצרה המינהלי, ללא משפט, זכה להדים רבים בעולם והתביעה המירה אותו בכתב אישום. כאמור, היא שחוררה ביוני אשתקד.