שמונה עובדי אמזון מתו מקורונה; 39 מיליון מובטלים ברחבי ארצות הברית

התסיסה בקרבת עובדי אמזון גוברת. עובדת במרכז הפצה של אמזון באוהיו מתה השבוע בעקבות הידבקות בנגיף הקורונה, כך מסרה ענקית הסחר המקוון, שהוסיפה כי מדובר בעובד השמיני של החברה שמת מתחילת המגפה. יחד עם זאת, הנהלת החברה מסרבת למסור מהו מספרם הכולל של העובדים שנדבקו במהלך הפנדמיה. העובדת שנפטרה מצטרפת למקרי מוות דומים שנרשמו בסטטן איילנד (ניו יורק), ווקיגן (אילינוי), האות'ורן (קליפורניה), טרייסי (קליפורניה), בת'פייג' (ניו יורק), ג'פרסונוויל (אינדיאנה) ואינדיאנפוליס (אינדיאנה). יצוין שעל פי נתונים שנמסרו הבוקר (שבת), ברחבי ארה"ב נרשמו 96 אלף מתים מקורונה.

"הקפיטליזם רוצח פועלים התקוממו", עובדי אמזון מפגינים ב-1 במאי האחרון נגד הנהלת החברה (צילום: מורנינג סטאר)

כבר בתחילת המשבר התריעו עובדי אמזון המתאגדים על תנאי העבודה במרכזי ההפצה, שאינם מאפשרים לשמור על ריחוק חברתי ועל היעדר אמצעי מיגון מספיקים. המתחים בין העובדים לרשת אף הובילו לשביתות ובסוף מארס העובדים במרכז משלוחים של אמזון ברובע סטטן איילנד שבתו במחאה על "גרירת הרגליים" של הנהלת החברה, שאינה עושה די להגן עליהם מפני חשיפה אפשרית לנגיף הקורונה.

מחאת העובדים גוברת על רקע הגידול באבטלה בארה"ב. על פ הנתונים שנמסרו בשבוע שחלף, יותר מ-2.4 מיליון עובדים הגישו במהלך השבוע האחרון בקשה ראשונה לקבלת דמי אבטלה, וזאת על רקע מגפת הקורונה שממשיכה לגרום לפגיעה כלכלית חמורה. לפני נתוני משרד העבודה של ארה"ב, כמעט 39 מיליון עובדים פנו לרשויות כדי לקבל דמי אבטלה מתחילת המשבר. מנתוני משרד העבודה שפורסמו עולה כי אחד מכל ארבעה עובדים בארה"ב פנה ללשכת התעסוקה מתחילת המשבר.