שלילת פרס ישראל מפרופ' גולדרייך: זוכת הפרס מיכל בת אדם מחתה במהלך הטקס

הבמאית מיכל בת אדם, שקיבלה את פרס ישראל בתחום אמנות הקולנוע, הביעה אמש (ראשון) ביקורת פומבית על ההחלטה שלא להעניק את הפרס לפרופ' עודד גולדרייך: "אני מאוד שמחה לקבל את הפרס, ואני מאוד עצובה שאנחנו ארבעה וארבע הערב, בגלל שחסר כאן זוכה אחד", אמרה בת אדם בטקס שהוקלט מראש וישודר במוצאי יום העצמאות.

טקס שצולם בבנייני האומה בירושלים השתתפו מלבד שר החינוך גלנט גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יריב לוין, ראש העיר ירושלים משה ליאון, חתני וכלות הפרס ובני משפחותיהם . חמישה מתוך שמונה חתני הפרס שיגרו אף הם מחאה על אי-הענקת הפרס לגולדרייך.

הבמאית מיכל בת אדם, אמש, מקבלת את פרס ישראל בתחום אמנות הקולנוע (צילום מסך: ערוץ 12)

 

פרופ' ניצה בן דב, כלת פרס ישראל לחקר הספרות, אמרה לאתר "וויינט" בסיום הטקס: "פעלנו רבות ליצור מחאה כדי שפרופ' עודד גולדרייך ישתתף, אבל הוא לא נמצא איתנו. אני מאוד מקווה שהעוול הזה יתוקן, הוא מביא כבוד מאוד למדינת ישראל בחקר המתמטיקה ומדעי המחשב והוא ראוי לפרס ישראל. הפוליטיקה לא צריכה להתערב בתוך המצוינות של החוקרים".

יצוין שחתן פרס ישראל למדעי המחשב ב-2004,  פרופ' דוד הראל, אתמול את פסלון הפרס שקיבל לפרופ' עודד גולדרייך, באירוע שהתקיים במכון ויצמן.  בטקס השתתפו יותר ממאה חוקרים ממכון ויצמן וגם חברי הכנסת עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) ומוסי רז (מרצ). גולדרייך אמר לבאי האירוע. "עמדת שר החינוך איננה אלא עוד צעד קטן בתהליך מתמשך של דה-לגיטימיזציה של השמאל בישראל. אנחנו נחושים להיאבק בתהליך הדה-לגיטימציה הזה, ואני שמח שנפלה בחלקי האפשרות לנסות ולתרום ישירות למאבק הזה".

כמו כן, כ-4 אלף אלף אזרחים חתמו על עצומה מקוונת של "זזים" נגד כוונת שר החינוך יואב גלנט לשלול את פרס ישראל מפרופ' עודד גולדרייך בגלל עמדותיו נגד כיבוש השטחים הפלסטינים. לדברי החותמים "זו צעד נוסף בהחמרה של האווירה הציבורית שמטרתה דה-לגיטימציה של השמאל ואסור לשתוק". עוד נאמר בעצומה "נותר פחות משבוע עד לטקס – קראו עכשיו לשר גלנט וליועץ המשפטי לבטל את ההחלטה, לעצור את הרדיפה הפוליטית, ולהעניק לגולדרייך את הפרס".

 

עוד על המחאות נגד גלנט:

זוכת פרס נובל ותשעה מקבלי פרס ישראל יחד עם 200 מדענים ממכון ויצמן הביעו תמיכה בגולדרייך

אלפים חתמו על עצומת תמיכה בפרופ' גולדרייך שפרס ישראל נשלל ממנו

המחאה נגד גלנט מתעצמת: ראשי האוניברסיטאות דורשים להעניק את פרס ישראל לפרופ' גולדרייך

 

העצומה המקוונת של "זזים":

https://zaz.im/go/R2Af5t

 

עוד על הקריאה להחרים את אוניברסיטת המתנחלים שפורסמה באתר מק"י באנגלית:

http://maki.org.il/en/?p=27157

 

לעצומה שפורסמה נגד אוניברסיטת אריאל ורשימת החותמים (באנגלית):

Ariel University and Horizon 2020: The EU is legitimizing Israel’s illegal settlements

 

מאמר של פרופ' עודד גולדרייך בנושא שפורסם ב"זו הדרך":

על התערבותו הבוטה של שר החינוך גלנט: יומן פרס ישראל בעידן נתניהו