שלושה קרובי משפחה נרצחו ליד באקה אל-גרבייה: מחאה המונית של ועדת המעקב ביום ב'

אמיר אבו חוסין בן ה-23 נורה בפיצוצייה אמש (שישי) ונפצע אנוש . שני דודיו, אחמד ומוחמד שרקיה, בני 33 ו-41, נורו כשליוו את האמבולנס שפינה אותו עם רכבם. שלושתם מתו מפצעיהם. הרצח משולש הלילה בבאקה אלגרבייה לזעזוע בחברה הערבית. כמו כן, גבר בן 35 נפצע היום באורח קשה מירי בערערה בנגב. שלושה נוספים, בני 25, 27 ו-41, נפצעו באורח בינוני. צוותי מד"א העניקו לארבעה טיפול רפואי במקום ופינו אותם לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

בעקבות האירועים, נערכת ישיבת חירום מיוחדת של המועצות המקומיות באקה אלגרבייה וג'ת, בהשתתפות חברי כנסת של הרשימה המשותפת ובהיעדרות יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, יחד עם נציגות של ועד ראשי הרשויות הערביות וועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי. ביום שני, מתוכננת מחאה של ועדת המעקב נגד חוסר האכיפה שבמהלכה שיירת רכבים תצא בשעה 9:00 מכפר קרע תחסום את כביש 6 ותגיע לכנסת כדי להפגין.

בישיבה בבאקה אלגרבייה, תקף ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) את אוזלת ידה של המשטרה: "יש שלוש משטרות בישראל: אחת, כאשר מדובר באירועים על רקע לאומי. השנייה, כאשר הקורבן הוא יהודי באירועים פליליים. במקרים הללו רואים משטרה מקצועית, חזקה ויעילה שיודעת להגיע לאחראים. הסוג השלישי הוא כאשר האלימות והפשיעה היא בתוך החברה הערבית. כאן המשטרה לא רק שמפגינה אוזלת יד, אלא שאנו מאשימים אותה שחוסר המעש הוא מכוון כי נוח לרשויות שהחברה הערבית תישאר עסוקה בענייניה הפנימיים, כדי לא להתפנות למאבק נגד האפליה הלאומית".

יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה (חד"ש), אמר מוקדם יותר בסוכת האבלים בבאקה אלגרבייה כי "יש חמישה דברים שצריך לעשות – איסוף נשק בלתי מורשה, מיגור כנופיות הפשע המאורגן, הפרוטקשן והשוק האפור – וגם פענוח התיקים. כל הדברים האלה בידי המשטרה". "אני מעביר מסר חד – אם החיים שלנו לא יהיו בטוחים, חיי המדינה כולה לא יהיו בטוחים", הוסיף עודה. הוא הודיע לאבלים על מחאה שתתקיים בקרוב: "כבר ביום שני הקרוב בשעה 9.00 בבוקר נסגור את כביש 6. אנחנו רוצים לחיות בכבוד. הדרישות שלנו הן הדברים הבסיסיים ביותר לכל אזרח בכל מדינה – אנחנו לא רוצים נשק, לא רוצים כנופיות ורוצים שיפענחו את התיקים".

לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן "שלושה אזרחים ערבים נהרגו אתמול. 18 בחודש האחרון. מעל 100 השנה. דמנו הפקר אחריות המדינה להיאבק בפשיעה המשתוללת. ביום שני נצא בשיירה לחסום את כביש שש ולעצור את העסקים כרגיל עד שהממשלה תפעל ותיישם את התוכנית של ועדת המעקב".