שלושה פועלי בניין נהרגו תוך יממה בתאונות עבודה; פעילי חד"ש יפגינו באתרי בנייה בת"א

יום שחור לפועלי הבניין בישראל: הרוג שלישי נרשם היום (חמישי) בתאונות באתרי בנייה. עובד נהרג, אחד נפצע קשה ושלישי קל מקריסת פיגומים באתר בנייה בנהריה. בשעה 13:30 באתר בנייה ברח' סילבר 10 בנהריה, הפיגומים קרסו והביאו לנפילתם של שלושה עובדים. עובד אחד בן 25 נפצע באורח אנוש, נלכד תחת ההריסות ומותו נקבע בהמשך; עובד בן 29 נפצע באורח קשה עם חבלות בראש בגפיים ; ועובד שלישי נפצע באורח קל משברי הפיגומים שקרסו. הפצועים פונו לבי"ח בנהריה. זהו ההרוג ה-21 באתרי הבנייה מאז תחילת השנה.

שני פועלי בניין נוספים נהרגו הבוקר באתרי בנייה. מחמד אמארה בן 16, תלמיד כיתה י' בבית הספר התיכון אבן ראשד בכפר כנא נהרג באתר בנייה בראש העין. פרמדיקים של מד"א שהוזעקו לאתר, נאלצו לקבוע את מותו במקום.

2017-08-17_210536

אתר תאונת הבניין בראש העין (צילום: דוברות מד"א)

בשעה 10:26 התקבל דיווח במרחב ירקון של מד"א על הולך רגל שנפגע מרכב באתר בנייה במחלף חוף השרון. פרמדיקים של מד"א דיווחו על גבר כבן 50 ללא רוח חיים עם פגיעה רב מערכית קשה. מותו נקבע במקום. מהמשטרה נמסר כי מתחקור ראשוני עולה כי נהג טרקטור, שנסע לאחור, דרס למוות את הפועל בעבודות ההרחבה של כביש 531.  באתר זה נהרג ב-21 בפברואר האחרון חאלד סוויטאת בן ה-47 מהגליל, לאחר שבטונדת בטון קרסה עליו והרגה אותו.

בעקבות הקטל בענף הבנייה תקיים מחר (שישי) סיעת חד״ש בהסתדרות בסיור סולידריות ומחאה עם פועלי בנין באתרי הבנייה בתלאביב. הפעילים מסרו: "סיעת חד"ש בהסתדרות מרחב תל אביביפו מזמינה לביקור באתרי בנייה לתמיכה בעובדים וקריאה להקפדה על חוקי הבטיחות." "בטיחות היא זכות יסוד סולידריות עם עובדי הבניין", מסרו עוד. באירוע ישתתף דחיל חמאד, יו"ר סיעת חד"ש בהסתדרות. "ניפגש ביום שישי, 11:30, אלנבי 1 תל אביב ליד מגדל האופרה", נמסר.

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/820781258100482