שלושה מקרי רצח בחברה הערבית תוך 12 שעות; ח"כ ג'בארין: הרחובות הפכו שדה קרב

שלושה מקרי רצח נרשמו תוך 12 שעות בחברה הערבית. היום (ראשון) נורה למוות גבר בן 55, תושב כפר קאסם, באתר בנייה בצומת גנים בפתח תקווה. הנרצח הוא חוסין אבו ג'אבר, לשעבר סגן ראש העיר ששימש בתפקיד כחמש שנים. צוות מד"א שהגיע למקום, הסמוך לתחנת הדלק בכביש 483, מצא אותו ללא סימני חיים וקבע את מותו.

זירת הרצח, אמש, בכפר אבטין (צילום: משטרת ישראל)

רצח נוסף התרחש בטירה. צוותי רפואה שהוזעקו לזירה נאלצו לקבוע במקום את מותו של גבר בן 55 תושב העיר. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות המקרה והחלה באיסוף ממצאים בזירה. לשני מקרים אלה מתווסף מקרה אחר אמש (מוצ"ש), אז גבר בן 50 נורה למוות בכפר אבטין הסמוך לחיפה. בירי נפצעו תושב הכפר באורח האנוש, שני גברים כבני 30 באורח קשה ושניים נוספים, אף הם כבני 30 נפצעו בינוני.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש) תקף הבוקר את השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה על אוזלת היד של המשטרה בטיפול באלימות בחברה הערבית: "בזמן שאוחנה מכנה אלפי מפגינים אמיצים נגד הממשלה אנרכיסטים הוא והמשטרה ממשיכים להתעלם מהאנרכיה האמיתית שארגוני הפשיעה מחוללים ברחובות שלנו". זאת, על רקע יממה אלימה שבה נהרגו שלושה בני אדם במגזר כתוצאה מירי. לדברי ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת): "עוד לילה שחור שבו נרצחו שלושה אזרחים ערבים. הרחובות שלנו הפכו לשדה קרב אבל זה לא מעניין את הממשלה שהתחייבה, לפני יותר מחצי שנה, לתוכנית כוללת למאבק בפשיעה והאלימות בחברה הערבית, ובינתיים קיבלנו רק פטפטת. כל יום שהתכנית לא מוצגת ומיושמת, הוא עוד יום שהממשלה הגזענית מפקירה את אזרחיה".

לפי יוזמות אברהם מתחילת השנה נרצחו 47 אזרחים ערבים. בתקופה המקבילה שנה שעברה נרצחו 38. עד סוף 2019 היו 89 נרצחים בחברה הערבית בישראל. כמו כן, ב-37 ממקרי הרצח, הרצח נעשה באמצעות כלי ירייה. ב-30 הימים האחרונים בלבד נרצחו שבעה בני אדם. מבין הנרצחים ב-2020, שמונה הן נשים.