שישי: ביקור סולידריות בכפר ח'אלת מכחול

ביקור סולידריות עם תושבי הכפר ח'אלת מכחול יתקיים ביום שישי הקרוב, 11 באוקטובר. ביום שני, 16 בספטמבר, באור ראשון, צה"ל פלש לכפר בעזרת 3 דחפורים והרסו עד היסוד. ניסיונות של הצלב האדום וארגונים הומניטריים להכניס ציוד ואהלים נבלמו תוך שימוש ברימוני הלם. נציגים קונסולריים שולחו בבושת פנים. ביום שלישי לאחר מכן, בית המשפט העליון הוציא צו זמני המתיר לתושבים לחזור לכפר ואוסר את הריסתו. במהלך שבוע ימים התושבים הצליחו להקים משיירי חומרי בנין 8 מבנים מאולתרים לבני האדם ו-5 לצאן.

2013-10-08_195932

שני תושבים בכפר ההרוס כפי שצולמו ב-16 בספטמבר 2013 (צילום: בצלם)

ביום חמישי, 2 באוקטובר, עשרות חיילים פרצו לכפר בשעה 2:30 לפנות בוקר הציתו ערימות חציר, תלשו יריעות מ-4 אהלים והשליכום למדורה לעיני התושבים הנדהמים. עו"ד של הכפר פנה בתלונה חריפה לפרקליטות המדינה בה הוא מאשים את עושי המעשה בוונדליזם וביזוי צו של בית המשפט העליון, במכתבו עוד תובע עורך הדין להעמיד לדין את האחראים למעשה. פעילי שלום שביקרו במקום מסרו כי המצב בכפר בכי רע, אין מספיק מחסות לבני האדם ל– 1,500 הכבשים, ליונים ולתרנגולות, במקום יש מעט מאד מזון קצת עגבניות וקמח. הארוחות מבושלות על ידי הנשים היושבות בטמון ומסופקות לכפר. הם קראו "לפעילות ולפעילים להצטרף לביקור חשוב זה, במסגרתו נקים מבנים כמחאה להריסות והפקרת התושבים הפלסטינים בשטח".

הכפר חאלד מכחול יושב על ידי פלסטינים לפני 1948, לאחר הכיבוש ב-1967 צה"ל הרס את כל הכפר על בתי האבן שלו ללא שום עילה. מאז תושבי הכפר מתגוררים במבנים ארעייםפחונים ואוהלים. בכפר מתגוררות כיום עשר משפחות המונות כ-100 בני אדם בהם כ-30 ילדים וכ-15 זקנים. יצוין שעל פי הסכמי אוסלו הכפר ח'אלת מכחול, כמו רוב שטחה של בקעת הירדן הפלסטינית, הוגדר כשטח "סי". עוד נמסר כי "מזה שנים, ישראל מנהלת מדיניות של דחיקת רגליים וטיהור אתני של התושבים הפלסטינים משטחי "סי". למטרה זו מגויסים כל האמצעים הבלתי כשרים והאסורים על פי כל האמנות הבינלאומיותהעברת אוכלוסיית הכובשים לשטחי הכיבוש,(התנחלויות), הפקעת אדמות, השתלטות על משאבי טבע, (מים ומחצבים), הריסת בתים, מניעת מים, הגבלת תנועה, ואין ספור התנכלויות. בקעת הירדן ודרום הר חברון הן שתי דוגמאות בולטות למדיניות זו".

הסעות:

תל אביב רכבת ארלוזורוב, חניון סיקסט, בשעה 08:00. הרשמה: טל' 050-5733276

ירושליםחניון גן הפעמון, בשעה, 08:30. הרשמה: קוני טל' 052-6375033.

עוד בנושא: http://www.btselem.org/hebrew/node/138819