שיירת מחאה לירושלים של תושבים המתנגדים להקמת האסדות מול החוף

שיירת מחאה תצא מחר (שני) לירושלים של תושבים המתנגדים להקמת האסדות הפטרוכימיות. בשיירה ישתתפו תושבים מכל יישובי מישור החוף ובהם קבוצה גדולה מאוד שתצא מזכרון יעקב ותוביל את המחאה בכבישי ישראל, עד לקריית הממשלה והכנסת בירושלים.

2017-10-22_205628

מטה המאבק האזורי "שומרי מישור החוף" המוביל את המחאה שם לנגד עיניו שלוש מטרות עיקריות: הרחקת האסדות הפטרוכימיות מ-7.5 ק"מ מהחוף ל-120 ק"מ מהחוף, מניעת הקמת מכלים ומפעלים פטרוכימיים ליד אתר "חגית" ו"מרץ" או בכל אזור מיושב אחר ומניעת הכנסת קונדנסט לישראל.

מהמטה נמסר כי "המחאה הפעילה החלה לפני כחצי שנה והיא מתנהלת בכל ערוץ אפשרי, כולל הסרת מסכת השקרים סביב התוכנית להקמת האסדה וסביב האישור התמוה להזרמת קונדנסט בקרבת אוכלוסייה ולאחסנו בסמוך לישובים. היום כבר יכול המטה לומר כי המסכות הוסרו וברור לכל כי ההחלטות החשובות ביותר המתקבלות במדינה, לא נועדו לקדם את תושבי המדינה למקום טוב יותר, אלא להעשרת טייקונים ומקורבים המחזיקים בבעלות על חברות האנרגיה, התקשורת והתשתיות".

לפני כחודש קבע המשרד להגנת הסביבה כי אסדת הגז של שותפות תמר, הממוקמת 23 ק"מ בים מערבית לאשקלון ואשדוד, היא המפעל המזהם בישראל. האסדה פלטה חומרים מסרטנים בשיעור של פי 18 יותר מאשר בז"ן, המזהם הגדול של מפרץ חיפה. אשקלון ואשדוד מככבות בצמרת הערים המזוהמות בישראל בדיוק בפרק הזמן בו פועלת אסדת תמר בקרבתן. "אם כך אז מה מצפה לאוכלוסייה הענקית מנתניה ועד חיפה, כאשר תופעל אסדת תמר, שתטפל בכפליים גז רטוב, ותהיה קרובה מחצית הדרך ליישובי החוף? האם בעשור הבא תקום ועדת החקירה שתבדוק את מחדלי כל הרשויות שהביאו להרעלת הים, מי השתייה, הסביבה היבשתית והאוכלוסייה?".

עוד נמסר "מה יעלה בגורל התינוקות שינשמו רעלים מסוכנים מגיל ינקות ויגדלו בסביבה רעילה. כמו ברולטה רוסית, השאלה אינה האם מישהו ייפגע אלא מי ומתי, שהרי יש לנו את כל ההוכחות לכך מהקריות וחיפה ומקרית טבעון, שמרחקה מבתי הזיקוק הוא כמרחקה של זכרון יעקב מהאסדה המתוכננת ותושביה המסכנים אינם יודעים מי הבא בתור".

יצוין שכ-200 תושבים הגיעו להפגנה בזכרון יעקב בצהרי יום חמישי בעת ביקורו בעיר של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "בחלק המרכזי של ההפגנה עמדנו נפעמים מול שורות של מוזמנים בלבוש מפואר, שעברו אחד אחרי השני דרך עמדת הבידוק בכניסה לטקס בבית אהרונסון, בו נאמו ראש הממשלה ושאר נבחרי ציבור, ונמנעו מלהישיר אלינו מבטם בעת שביקשנו את תשומת ליבם לאסון ההולך ומתרחש לנגד עינינו. בכיר ברשות המקומית שעמד וקיבל בחמימות רבה את פני הנכבדים, בחר לעשות את שליחותו הציבורית במחוזות אחרים, ולא במחוז הבחירה שלו, ובעצמו לא שעה לקריאותינו. אפילו רב המושבה בחר להתעלם מתחינותינו, אך כל זה רק הגביר את נחישותנו להציל את חיי ילדינו וילדי הארץ כולה מהפיכת המדינה למאפרה המטונפת של העולם המתקדם", נאמר על ידי המארגנים.

כמו כן "משטרת ישראל נהגה בנו באופן שמבייש את שולחיהם. האלימות בה נקטו שוטרי הסיור כאשר חסמו בפנינו את הדרך לנקודת ההפגנה הבאה, ומיקום מתחמי ההפגנה במקום בו ראש הממשלה לא יוכל לשמוע קולנו, לא מנעו בעדנו מלמצוא את הדרכים ולהגיע גם לבית אהרונסון, וגם למול ביתו של ראש המועצה, שם התקיים כינוס פוליטי".

לאתר המחאה:

https://nocondensate.co.il

המחאה בפייסבוק:

https://www.facebook.com/nocondensate

השיירה שתצא מחר לירושלים בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/137774933456963