שיחה בירושלים עם ח"כ תומא-סלימאן על הרשימה המשותפת ומטרותיה

מפגש עם ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש) יתקיים מחר (ראשון) בירושלים על הקמת הרשימה המשותפת ומטרותיה. המפגש ייערך בשפה האנגלית במרקייה, רחוב כורש 4 בשעה 17:00, בקרבת סניף חד"שמק"י על שם אלכסנדר פן בעיר.

ח"כ תומאסלימאן בעת הפצת חומרי הסברה של הרשימה המשותפת, בעיר עכו, בשבוע שעבר (צילום: זו הדרך)

ח"כ תומאסלימאן תתייחס בשיחה לשאלת הקמת הרשימה, יעדיה ועל החשיבות של השותפות היהודיתערבית כדי לקדם את השלום ואת הצדק החברתי. מס' 2 ברשימה של חד"ש לכנסת בבחירות שנערכו בחודש אפריל – הממוקמת במקום החמישי ברשימה המשותפת – תומאסלימאן היא חברה ותיקה בלשכה הפוליטית של המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י), פעילה פמיניסטית בולטת, מייסדת עמותת ”נשים נגד אלימות” ועורכת לשעבר של העיתון "אלאיתיחאד". תומאסלימאן היא האישה הראשונה שנבחרה לוועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל.

תומאסלימאן היא מהפעילות הפמיניסטיות הבולטות באוכלוסייה הערבית, והצליחה לקדם חקיקה של שלושה חוקים עוד בטרם נבחרה לכנסת: חוק בנושא בתידין לענייני משפחה, חוק להעלאת גיל הנישואים מ-17 ל-18 וחוק המעודד ייצוג נשים במועצות המקומיות ובעיריות. היא גם ממובילות המאבק נגד אלימות כלפי נשים בחברה הערבית, נגד תופעת רצח הנשים ונגד עצימת העין של המשטרה בנושא.

תומאסלימאן יסדה את המקלטים הראשונים בישראל לנשים ערביות מוכות ולנערות ערביות במצוקה. כמו כן יסדה מרכז סיוע לנפגעות אלימות פיזית ומינית, הובילה את המאבק לתעסוקת נשים ערביות ולייצוגן בגופים ציבוריים והכשירה והדריכה נשים בעולם הערבי להקמת מקלטים לנשים מוכות. בשנת 2007 הייתה מועמדת בקבוצה של נשים לקבלת לפרס נובל לשלום.

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/365633427462316/