שחקני תיאטראות הבימה והקאמרי חתמו על הסכמים קיבוציים 

בתום מו"מ ארוך חתמו בשבוע שעבר ארגון השחקנים שח"ם, הנהלות הבימה והקאמרי על הסכם קיבוצי חדש בין התיאטראות לשחקנים. ההסכם החדש מסדיר את תנאי ההעסקה של השחקנים ואופן העסקתם, מעדכן את טבלאות השכר, משפר את ההפרשות לפנסיה ומרחיב את סולם הדרגות, לצד שיפור בתנאים סוציאליים נוספים בעבודתם.

2016-03-06_203046

משח"ם נמסר כי "בהסכם החדש הושם דגש מיוחד לשחקנים צעירים בתחילת דרכם למשל ע"י ביטול דרגות נמוכות וכן הוכנסו סעיפים מיוחדים לחיזוק מעמדם של שחקנים ותיקים. כמו כן ולראשונה הוענקה תוספת למעונות יום גם לאימהות ואבות המצויים במערכות יחסים חד מיניות. הסכם זה הוא תוצר של עבודה מתמשכת ומו"מ אשר נמשך שנה תמימה, ושלמעשה מסדיר את מעמדם ותנאיהם של השחקנים בשני התיאטרונים המובילים בישראל, הקאמרי והבימה".

לאחר חתימה ההסכם מסר אוהד קנולר, יו"ר שח"ם : "הסכם זה מגיע לאחר שנים ארוכות בהן לא נפתח ההסכם הקיבוצי והוא מביא עימו שינוים מבורכים וחשובים. אני מודה להנהלות התיאטרון על שיתוף הפעולה ולוועדי העובדים אשר פעלו ועזרו להשגת הסכם חשוב זה, מדובר בעבודה משותפת אשר לא הייתה יכולה להתקיים ללא עזרתם, היכולת לגשר בין הנהלת המוסד בו אתה עובד לעמיתים וחברים לעבודה- תוך שמירה על כבוד הדדי, שמירה והשגת המטרות שהושמו בפניו- ראויים להערכה ואני מודה להם על עזרתם בנושא. הסכם זה, בא לתקן שחיקה בשכר השחקנים, דואג ומאפשר לדור השחקנים הצעיר להתפרנס בצעדיו הראשונים בתיאטרון לצד דאגה בלתי מתפשרת על תשלומי הפנסיה והדאגה לעתידו של הדור הוותיק של השחקנים- ואנו גאים בו במיוחד".