שופט אסר על 'שוברים שתיקה' לקיים אירוע בבאר-שבע; ח"כ חנין: גל עכור של השתקה שוטף את הארץ

"גל עכור של השתקה שוטף את הארץ. צו מניעה הוצא אמש נגד מפגש של 'שוברים שתיקה' בבארשבע. בתיאטרון אלמידאן בחיפה נאסר לקיים כנס לזכרו של איש הרוח אמיל תומא, ששמו מונצח ברחוב בעיר". כך אמר אמש (שלישי) ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת). לדבריו אלה רק מקרים מהימים האחרונים, והם מצטרפים למסע ההפחדות נגד מארגני הפגנות הגז, למעצרים ולאיומים על מפגינים ערבים, ללחצים על מוסדות תרבות, לסגירת אולמות ציבוריים בפני סרטים ביקורתיים. זה כבר קורה בכל מקום: באר שבע, חיפה, תלאביב, צפון ודרום. מול המתקפה הזו צריך לעמוד ביחד, יהודים וערבים, פעילים חברתיים ואנשי מחאה פוליטית. כאשר השלטון סותם פיות למי שאינם נוחים לו, הדמוקרטיה נעלמת. לכולנו".

2015-11-25_181814

חרף האיסור, תנועת 'שוברים שתיקה' קיימה את המפגש בבית פרטי בבארשבע, אמש (צילום: שוברים שתיקה)

ח"כ חנין אמר אתמול בדיון שנערך בכנסת "שנה אחרי שנה והטקס הזה חוזר על עצמו. הח"כים מתבקשים להאריך את מצב החירום. אנחנו נמצאים במצב חירום תמידי. 67 שנים. החירום הוא הנורמה. לא הוראת שעה אלא הוראה לדורות. זה המצב כשראש הממשלה עונה כן לשאלה האם לנצח נחיה על חרבנו? החזון האמיתי של ממשלת נתניהו הוא מלחמת נצח. אבל לבני האדם, בשני העמים, נמאס מהמציאות הזאת של הרוגים, של פחד ושל מצב חירום תמידי. יש דרך אחרת שפתוחה בפנינו ואותה צריך לבחור. דרך של הידברות אמיתית עם הפלסטינים, שתוביל לשלום של עצמאות וצדק לשני העמים. כשהממשלה בוחרת במלחמת נצח היא בוחרת במוות. אנחנו בוחרים בחיים".

כאמור, בית משפט השלום בבאר שבע קיבל אתמול אחה"צ את בקשת המשטרה והוציא צו האוסר על קיום הרצאת שוברים שתיקה שהייתה אמורה להתקיים בפאב "עשן הזמן" בעיר. זאת לאחר ש"בעלי הפאב לא עמד בדרישת האבטחה ועלה חשש ממשי לשלום וביטחון הציבור". דף הפייסבוק של הפאב התמלא בנאצות של פעילי ימין ושל רבים מתושבי העיר, שאיימו להחרים את הפאב ותכננו לקיים הפגנה מול ההרצאה. חלקם אף איימו לפגוע פיזית בקהל שיגיע לצפות בה. השופט יעקב דנינו כתב בהחלטתו כי "בעקבות פרסום האירוע החלו גורמי ימין קיצוניים לקרוא לפעילי ימין אחרים במטרה 'לפוצץ' את האירוע". השופט דנינו הוסיף שמדובר בהתבטאויות שמשקפות חומרה מיוחדת המלמדת על מסוכנות, וכי מהסקירה המודיעינית שהוצגה בפניו ניתן להסיק שהמתנגדים לאירוע צפויים להפעיל אלימות. בנוסף, לפי פרוטוקול הדיון בבית המשפט, לאירוע נרשמו 250 אנשים אף שהמקום יכול להכיל עד 40 איש בלבד, ולמקום אין רישיון עסק בתוקף.

יצוין שהשבוע נעצר סטודנט בן 27, תושב העיר, בחשד שאיים על בעלי המועדון, צחי גולדברג. מעצרו הוארך בתחילה עד יום חמישי, אך לאחר שערער החליט בית המשפט לקצר את מעצרו ביום והוא עתיד להשתחרר היום. מ"שוברים שתיקה" נמסר בתגובה: "מרתיח לגלות שמשטרת באר שבע נותנת פרס לטרור הימני. במקום לבצע את תפקידה לשמירה על הסדר הציבורי, המשטרה החליטה להוציא צו מניעה לקיום ההרצאה שלנו הערב בפאב עשן הזמן, בעקבות איומים של גורמי ימין. ההתקפלות של משטרת באר שבע לטרור הימני לא באה בחלל ריק, זו הרוח שמנשבת כל הדרך מכסא ראש הממשלה, שר החינוך, שרת המשפטים וחבריהם, שמסיתים מעל כל במה אפשרית כנגד פעילים חברתיים ופעילי זכויות אדם. לא קמפיין השנאה וההסתה שלהם ולא הטרור הימני יעצור אותנו. אנחנו נמשיך וניפגש גם היום וגם בעתיד, עם כל מי שאכפת לו מעתידה של המדינה והחברה הישראלית. הם לא ישתיקו אותנו".

עוד נמסר: "אנחנו בבאר שבע, במקום עשן הזמן, מתארחים אצל תושבים שנרשמו להרצאה ומדברים איתם על החוויות שלנו מהשירות בשטחים, ושום צו מניעה לא עוצר אותנו. תודה לבאר שבעים שרוצים שהתעקשו לשמוע את קולות החיילים, שלא מוכנים להיכנע להשתקה ולהפחדה. ממשיכים לשבור שתיקה!".