שופטים וארגון הפרקליטים של ההסתדרות מצטרפים למערכה נגד החקיקה של הימין

הפרקליטים והמשפטנים בפרקליטות ובמגזר הציבורי הביעו תמיכה (חמישי) תמיכה במערכה נגד בליץ החקיקה האנטידמוקרטית של הימין. יו"ר ארגון הפרקליטים של ההסתדרות, אורית קורין, אמרה כי "אלו הם ימים חשובים לשמירה על שלטון החוק ואופייה הדמוקרטי של ישראל. אין מדובר בסוגיה פוליטית או מפלגתית, אלא כזאת הנוגעת לכל אחד ואחד מהאזרחים במדינה ולמרקם החיים כאן. כל חקיקה שתביא להחלשת מערכות החוק והמשפט היא בעלת השלכות רוחב חברתיות ותפגע בסופו של דבר בכולנו, ציבור האזרחים". יצוין שהנהגת ההסתדרות טרם התייחסה לבליץ החקיקה האנטידמוקרטית, למרות שהליכוד מקדם, בין היתר, הצעת חוק להחלשת ארגוני העובדים.

2019-05-24_191938

יצוין שאחרי עורכי הדין, פרקליטי המגזר הציבור, מרצים למשפטים באוניברסיטאות והמכללות והמשפטנים, התארגנה קבוצת מחאה נוספת, של שופטים בדימוס שמביעים דאגה מהמהלכים המתגבשים לצמצום סמכויות בית המשפט העליון. להתארגנות הזו, שאותה יזמה השופטת בדימוס דרורה פלפל, הצטרפו כ-100 שופטים בדימוס.

בקול קורא שהוציאו השופטים בדימוס נכתב: "אנו, 98 שופטות ושופטים בדימוס, מכל ערכאות השיפוט בארץ, שהקדשנו את חיינו לעשיית משפט וצדק, יוצאים בזאת בקול קורא להגן על יסודות הדמוקרטיה ועל מערכת המשפט בישראל". בין החתומים גם השופטים בדימוס אליקים רובנישטיין ואילה פרוק'צה (שניהם היו שופטים בבית המשפט העליון), ורדה אלשיך, דפנה אבניאלי, שלי טימן, ברכה אופירתום, נורית אחיטוב, חנן אפרתי, דוד חשין, נילי ארד, דן ביין, בילהה גילאור, מיכל לויט, דליה מארקהורנצ'יק, איריס סורוקר, אמנון סטרשנוב, דיתה פרוז'ינין, מיכל רובינשטיין – שמגר וסביונה רוטלוי.