שולה קשת: בזכות המאבק הציבורי הצלחנו לעצור את הרס גינת לוינסקי

"בזכות המאמצים של חברתי סיעת אנחנו העיר במועצת העיר, ובזכות פעילות ופעילים במטה המאבק נגד הריסת הגינה, הצלחנו זמנית לעצור את הרס גינת לוינסקי". כך מסרה שולה קשת, חברת מועצת העיר תל אביביפו ויו"ר ועד שכונת נווה שאנן שבדרום העיר. לדבריה "מזה כשנה וחצי אנחנו נאבקות בתכנית העירייה להקים בית ספר יסודי על מרבית שטח גינת לוינסקי וכנגד כוונת נת"ע, החברה שבונה את הרכבת הקלה, להפוך את מה שיישאר מהגינה לאתר עבודות".

גינת לוינסקי היא הריאה הירוקה היחידה בשכונת נווה שאנן החנוקה מערפיח התחנה המרכזית והכוונה להרוס אותה עבור הקמת בית ספר המיועד לילדי מהגרי עבודה ולטובת עבודות הרכבת הקלה עוררה מחאה ציבורית נרחבת. "המאבק כמובן ממשיך עד שנעצור לחלוטין את הריסת הגינה והעירייה תחזור בה מרעיון העוועים הזה", הדגישה.

מחאת תושבים ופעילים, בהם חברי מק"י וחד"ש, בתחילת נובמבר נגד הרס גינת לוינסקי. חברת מועצת העיר שולה קשת נושאת דברים (צילום: אנחנו העיר)

קשת סבורה שהרעיון לרכז את ילדות וילדי הקהילה הזרה במוסד חינוכי נפרד שיוקם על חורבות גינת לוינסקי, "פסול בכל היבט אפשרי, ולא יעזרו עכשיו המילים היפות שמנסות להסתיר כוונה זו – האמת כבר יצאה החוצה ומתועדת כהלכה: זהו בית ספר נפרד לילדות וילדי הקהילה הזרה. רעיון הקמת בית ספר כזה פסול בגלל העוול של הפרדת ילדים מילדים אחרים בגלל צבע עורם ומוצאם, ופסול כי הוא מייצר פצצת זמן חברתית שתפגע בעתיד של כולנו. פסול גם, כיוון שמרבית הילדים שייאספו לבית הספר הזה כלל לא גרים בנווה שאנן וייאלצו להרחיק מבתים בשביל לזכות בחינוך, הוא פסול כי הילדים ירוכזו וייאלצו לשהות שעות ארוכות במשך שנים ברחוב המזוהם ביותר מבחינה תחבורתית בישראל".

עוד נמסר כי חברי סיעת אנחנו העיר, קשת, עורכי הדין מוריה שלומות ואמיר בדראן, הגישו פעם שנייה לפני חודש ערר לוועדה המחוזית נגד תכנית הבנייה של העירייה. הערר הקודם נדחה באוגוסט מסיבות טכניות, וכעת ידון הנושא מחדש בחודש מאי 2021. יצוין שהעררים הוכנו בסיוע מתנדבים תושבי העיר, הנחושים לסייע בהצלת הגינה. "עד הדיון, נמשיך להפגין ולהתריע כנגד הפשע התכנוני והחברתי שראש העירייה מקדם בגינת לוינסקי, כמו ההפגנה שקיימנו לפני כשלושה שבועות. נמשיך במקביל גם לקדם חלופות תכנון, דבר שהעירייה הייתה אמורה לעשות לפני שנים, אך משום מה, היה לה יותר נוח להרוס את הגינה היקרה שלנו", הבטיחה קשת.