שוטרים תקפו שובתים בהפגנת חברי הסגל הבכיר במכללות הציבורית בירושלים

שוטרים תקפו שובתים בהפגנת חברי הסגל הבכיר במכללות הציבורית שנערכה אתמול (שלישי) בירושלים. מרצה אחת, מן החוג לעבודה סוציאלית במכללת ספיר, אף נעצרה. ההפגנה התקיימה מחוץ לכנס המועצה להשכלה גבוהה בירושלים, לאחר שלושה שבועות בהם המרצים הבכירים במכללות הציבוריות שובתים.

2018-11-07_195042

כמאה מרצים יצאו להפגין כנגד התקיעות במו"מ בין הועד המתאם של הסגל הבכיר במכללות הציבוריות לבין המעסיקים הציבוריים. המרצים והמרצות הגיעו הבוקר לכניסה לכנס לציון 70 שנה למועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) במלון רמדה בירושלים. השובתים קראו לשר החינוך נפתלי בנט, שהשתתף בכנס "בנט תתעורר המרצים שווים יותר".

בין השאר העבירו המרצים ביקורת על כך ששר החינוך מתפאר ב"שבירת" הקרטלים של האוניברסיטאות בעזרת המכללות הפרטיות ואת המכללות הציבוריות המצויות בקריסה הוא בכלל לא סופר. "מסתבר שעבורו השכלה גבוהה נקנית בכסף רב" אמרו חברי המועצה המתאמת של הסגלים הבכירים.

יצוין שבנט תקף שוב אתמול במהלך הכנס את אוניברסיטאות. "האקדמיה חדלה להיות המדרש הביתי של שוברים שתיקה והשמאל הקיצוני". אמר השר האשים את האקדמיה בהתנגדות לאוניברסיטת אריאל שהוקמה על ידי ממשלת הימין בהתנחלות אריאל שבשטחים הפלסטינים הכבושים.

שוטרים נגד מרצים שובתים, אתמול, בירושלים (צילום: כוח לעובדים)

עובדי הסגל הבכיר במכללות הציבוריות שובתים מזה השבוע השלישי ודרישתם פשוטה: הפסקת ההפליה בשכר ותנאי העבודה בינם לעמיתיהם באוניברסיטאות. ע"פ המרצים, עד היום לא הייתה התקדמות במו"מ בין המדינה למרצים. על הפרק עומד נושא עקרוני – כל עובדי ההוראה במכללות הציבוריות, בין אם זוטרים ובין אם בכירים, מופלים לרעה ביחס לעובדי האוניברסיטאות.

עוד על השביתה במכללות הציבוריות, במאמר של אפרים דוידי שפורסם בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 5):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2018/11/G42_2018.pdf