שוטרים פירקו שוב מאהל מחאה בירושלים; מחר: הפגנות ליד מעון רה"מ וברחבי הארץ

פקחים של עיריית ירושלים וכוחות משטרה גדולים פירקו הבוקר (שישי) בשעה 7:00 את מאהל המחאה נגד ראש הממשלה המואשם בפלילים בנימין נתניהו בגן העצמאות בעיר. הם החרימו אוהלים, מזרונים, שקי שינה וחפצים של אנשי המאהל, ובמקום התפתח עימות. אנשי המאהל, שניסו למנוע מהשוטרים להחרים את החפצים, התיישבו על הכביש וחסמו את המשאית שהובילה את חפציהם. יצוין שבשעות הצהריים הם שבו למקום עם ציוד נוסף והקימו מחדש את מאהל. 

בשבועות האחרונים התמקמו חלק מאנשי המחאה נגד ראש הממשלה בגן העצמאות, וזו הפעם השנייה שפקחים ושוטרים מגיעים לפרק את המאהל. אמש התקיימה הפגנה מול מעון ראש הממשלה, שבה השתתפו מאות בני אדם. במשטרה לא אפשרו למפגינים לחסום את כיכר פריז.

שוטרים נגד מפגינים, הבוקר, בגן העצמאות בירושלים (צילום: קריים מיניסטר)

הערב, וכמדי יום שישי, נערכה קבלת שבת מחאתית ליד מעון ראש הממשלה ומחר, מוצ"ש יימשכו מחאות האלפים בירושלים בדרישה להתפטרות נתניהו בשעה 20:30. עוד צפויות במוצ"ש משמרות הדגלים השחורים ברחבי הארץ, שהוקדמה לשעה 18:00 ופעיליה נקראו להגיע להפגנה מול מעון ראש הממשלה, מחאה מול מעונו הפרטי של נתניהו בקיסריה, הפגנת של אומנים ערבים בחיפה (ר' ידיעה נפרדת באתר זה) ועצרת בגן צ'רלס קלור בתלאביב.

ביום רביעי, כ-200 פעילי "הדגלים השחורים", ובהם חברי חד"ש ומק"י רבים, הפגינו בשכונת ביצרון בתל אביב, סמוך לביתו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה בגלל ניסיונותיו לדכא את המחאה מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהתערב בעבודת המשטרה. המפגינים נשאו דגלי ישראל, דגלים שחורים ואדומים, כרזות ואף בובות של חייזרים. בשבוע שעבר, בסיומה של הפגנה דומה מול ביתו של השר אוחנה, צעדו מאות המפגינים לאורך כ-10 ק"מ ברחובות מרכז תל אביב. כשהגיעו לאזור רחבת הסינמטק, הם הותקפו בידי פשיסטים חברי כנופיית "פנאטיקס" – אוהדי מכבי תל אביב. חלק מהמעורבים נעצרו, אולם שוחררו למעצר בית אחרי כשהשופטת ענת יהב קבעה ש"מדובר בשתי קבוצות שהתגרו אחת בשנייה".

הסעות, מחר, מתלאביב להפגנה ברחוב בלפור:

https://www.facebook.com/events/236781744059542/

סרטון – ההפגנה אמש ליד ביתו של השר אוחנה:

https://www.facebook.com/IsraelCrimeMinister/videos/288034115856608

רשימת משמרות הדגלים השחורים במוצ"ש ברחבי הארץ:

https://www.facebook.com/events/329178138467207