שוטרים פינו את מאהל המחאה בבלפור; ח"כ כסיף: משטרת ירושלים פועלת ככלי שרת בידי נתניהו

משטרת ירושלים פינתה היום (חמישי) אחה"צ בכוח את מאהל המחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, לקראת הפגנת הימין שאמורה להיערך הערב בכיכר פריז הסמוכה. השוטרים משכו כעשרה פעילים מהמאהל שכבלו עצמם אליו והובילו אותם מחוץ למחסום, בהם ראש שב"כ לשעבר כרמי גילון שנפצע ונגרר בידי השוטרים. גם תא"ל (במיל') אמיר השכל נגרר באלימות על ידי השוטרים. מלבדם פונו מהמקום עוד עשרות מפגינים. לפני הפינוי אמר גילון: "פינוי חלק מהמאהל זו פעולה אלימה נגד המפגינים. זכות ההפגנה היא זכות שלא אתן שייקחו ממני".

חובשי מד"א מטפלים, אחה"צ, בפעילי המחאה הפצועים (צילום: קריים מיניסטר)

לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת), המרבה להשתתף בהפגנות לנגד ראש הממשלה המואשם בפלילים ליד מעונו הרשמי, "משטרת ירושלים פועלת ככלי שרת בידי נתניהו ומחבלת שוב במחאה הלגיטימית נגדו. התנהלות המשטרה מעידה על שיקולים פוליטיים אפלים של הרודן מבלפור ואולי של מפקד מחוז המבקש להתמנות למפכ"ל. אני קורא למפגינים להמשיך ולהגיע בכל הכוח, לא להיכנע לניסיונות ההשתקה, ולא לתת לדיקטטור לנצח".

דובר המשטרה מסר כי "הושלמה ההיערכות לקראת המחאות המתקיימות הערב סמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. כחלק מההיערכות החליטה המשטרה על הפרדה בין המפגינים לשני מתחמים שונים. בניגוד לעבר, הפעם תומכי ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכלו להפגין בכיכר פריז, בעוד מתנגדיו יפגינו ברחוב עזה. בשל כך, ביקשה המשטרה מיושבי מאהל המחאה הקבוע נגד נתניהו לפנותו באופן זמני, ולטענת המפגינים גם לכסות את השלטים על גביו. בתום ההפגנה המשטרה צפויה לאפשר להם לשוב למקומם הקבוע". יצוין שהפגנת התמיכה בנתניהו קיבלה אישור להפגין במתחם שבו נוהגים להפגין מתנגדיו זה שמונה שבועות ברציפות, בין היתר במקום שבו ממוקם מאהל המחאה הקבוע נגד ראש הממשלה.

ממחאת הדגלים השוחרים נמסר כי "משטרת ירושלים הידועה בכינוייה 'משטרת נתניהו' ממשיכה במאמצים לחבל במחאה. לאחר שהכו מאות מפגינים, המשטרה מנסה לפרק את מאהל המחאה שניצב שם במשך כחודשיים כדי לתת את השטח לאנשי נתניהו", הוסיפו. בתנועת "הדגלים השחורים" ציינו כי הם "קוראים לכולם להפגין הערב בירושלים, חיפה ובאר שבע. לא ניתן למשטרת נתניהו לפגוע בזכותנו להפגין נגד הנאשם". עוד נמסר כי קבלת השבת הצפויה מחר וההפגנה ההמונית במוצ"ש יתקיימו כרגיל באותו מקום ובאותה שעה.

סרטונים ובהם תיעוד של הפינוי האלים:

https://www.facebook.com/adi.cohen.58/videos/10223174677772414/UzpfSTY3MjMyNzI0OTg5MzY0MzoxMjYzMDE0MTMwODI0OTQ5/

https://www.facebook.com/IsraelCrimeMinister/videos/306052650604741