שוטרים התנפלו על ח"כ כסיף בהפגנת יוצאי אתיופיה בת"א; כוח לעובדים תומך במחאה

שוטרים התנפלו אמש (רביעי) על ח"כ עופר כסיף (חד"ש) בעת המחאה שנערכה בצומת עזריאלי בתלאביב ולקחו בכוח את המכשיר הנייד מידיו. בטלפון היה תיעוד של אלימות המשטרה כלפי מפגיני העדה האתיופית בהפגנות שנערכו בעקבות מותו מירי של שוטר של הצעיר סלומון טקה, ביום שני האחרון, בקריית בחיים.

יצוין ששני חברי כנסת מסיעת חד"ש, איימן עודה וכסיף, השתתפו אמש במחאה בצומת עזריאלי שבמרכז תלאביב. ח"כ עודה אף הניף צילום של יעקוב אבו אלקיעאן, תושב אום אלחיראן, שנהרג מירי שוטרים לפני שנתיים. בהפגנה נעצרו שמונה מפגינים, ביניהם ודוברו של ח"כ עודה, דין יששכרוף. על כך נמסר הבוקר בעיתון "אל אתיחאד" היוצא לאור בחיפה.

2019-07-04_195014

חבר הכנסת איימן עודה מניף, אמש בהפגה בצומת עזריאלי, את תמונותיהם של שני קרבנות אלימות המשטרה: סלומון טקה ויעקוב אבו אלקיעאן (צילום: זו הדרך)

ח"כ עודה מסר "השתתפתי אמש בהפגנה של קהילת יוצאי אתיופיה נגד אלימות משטרתית וגזענות ממשלתית. החזקתי את תמונתנו של סלומון טק, ונשאתי את תמונתו של יעקב אבו אלקיעאן שנהרג לידי באום אלחיראן. המסר הוא ברור: כן לצדק ולשוויון לא לגזענות המשטרה וגזענות הממסד. היכן שתימצא עריצות, אאבק בה כי זו מולדתי".

בניגוד לשתיקת ההסתדרות, הארגון כוח לעובדים הביע אמש את "תמיכתו והזדהותו עם מחאת יוצאי אתיופיה בישראל, וקרא לריסון האלימות המשטרתית, להפסקת הפרופיילינג לפי מוצא וצבע עור ולשוויון כלכלי וחברתי לכולם: יהודים וערבים, לבנים ושחורים, נשים וגברים ללא הבדל דת, מוצא גזע ומין".

לדברי ארגון העובדים "היהודים יוצאי אתיופיה, דור ראשון ושני בארץ, הם אחת הקבוצות החברתיות הסובלות מגזענות בישראל, ואחת הקבוצות המנוצלות ביותר בחברה הישראלית. הכנסתם הממוצעת היא רק כשנישליש מההכנסה הממוצעת של כלל אוכלוסיית ישראל ורבים מהם חיים מתחת לקו העוני ובשכונות מוזנחות, וחשופים להתנכלות משטרתית כדבר שבשגרה. בכוח לעובדים חברים רבים מקרב היהודים יוצאי אתיופיה, בין השאר במסגרת איגוד נהגי האוטובוסים בכוח לעובדים ובוועדים רבים אחרים".

בארגון ציינו ש"בסמיכות זמנים למותו של סלומון טקה מירי של שוטר בקריית חיים, נהרג מירי שוטרים גם צעיר תושב שכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים, מוחמד סמיר עביד, גם הוא בן לאחת הקבוצות המנוצלות ביותר, פלסטינים תושבי מזרח ירושלים. כוח לעובדים כארגון אחד של כלל ציבור העובדים המנוצלים בישראל ושל מעמד העובדים בישראל, קורא לפיכך:
די לגזענות הממסדית ולאלימות הממסדית הנובעת ממנה נגד הקבוצות המנוצלות ביותר של מעמד העובדים בישראל! לא לניצול, לאפליה ולדיכוי הכלכלי והפוליטי שהוא חלק מאלימות זאת! כן לסולידריות בין העובדים במאבק למען הצדק ונגד הניצול! סולידריות דוגמת המאבק המשותף של הנהגים בחברות האוטובוסים למען שכר ראוי ותנאי עבודה מיטיבים, והסולידריות המרשימה שהם מפגינים אלו עם אלו גם ברגעים הקשים שמחוץ למקום העבודה". עוד קרא הארגון "לצדק חברתי ולשוויון כלכלי וחברתי מלא למען שינוי מן היסוד של המצוקה והאפליה. שוויון וצדק עבור כלל מעמד העובדים: יהודים וערבים, לבנים ושחורים, נשים וגברים".