שוחרר מהכלא הפעיל המרכזי נגד הריסת אל-עראקיב השייח' סיאח א-טורי

הבוקר (שלישי) שוחרר מהכלא הפעיל המרכזי נגד הריסת אלעראקיב השייח' סיאח אטורי. לאחר צאתו מהכלא הוא שוחח עם ח"כ עופר כסיף והודה לכל מי שתומך במערכה למען כפרו ושפעל לשחרורו, ובייחוד לחברי הכנסת של חד"ש בהווה ובעבר. בית המשפט העליון דחה בנובמבר אשתקד את בקשת הערעור של השייח' אטורי, והותיר על כנם את עשרת חודשי המאסר שנגזרו עליו הוא החל לרצות את עונשו בדצמבר.

השייח' סיאח אטורי בהפגנה נגר הריסת אלעראקיב (צילום: אקטיבסטילס)

השייח' סיאח נאבק לצד כמה מתושבים בכפר הבלתימוכר, הנמצא דרומית לרהט, נגד ניסיון המדינה לגרשם. עד כה נהרסו מבנים ארעיים הסמוכים לבית הקברות בכפר יותר מ-140 פעמים, ונבנו על ידי התושבים מחדש כעבור זמן קצר.

השייח' סיאח, בן 69, הורשע ב-19 עבירות של הסגת גבול, 19 עבירות של כניסה למקרקעין ציבורי שלא כדין ועבירה של הפרת הוראה חוקית, לאחר ששב אל הקרקע שפונתה על ידי המדינה. טענתו הוא עדיין נמצא בהליכים משפטיים לגבי בעלותו על הקרקע ועל כן זכותו להישאר שם, נדחתה בבית המשפט.

עו"ד שחדה אבן ברי, המייצג את השייח' סיאח, אמר "בעוד שסוגיית הבעלות על הקרקעות באלעראקיב עוד תלויה ועומדת, בית המשפט העליון החליט להפוך עשרות אלפי אנשים בכפרים הלא מוכרים, שנאבקים למען קיום בכבוד בנגב, לעבריינים. בית המשפט שלח היום מסר מסוכן לכל הקהילה הבדואית, שמי שיעז למחות על גזילת האדמות והריסת הבתים ולמען הכרה בכפרים ימצא את עצמו במאסר".