שוב פשע שנאה: נוקבו צמיגים וצוירו סיסמאות גזעניות במנשייה זדבה

המשטרה פתחה בחקירה של פשע שנאה הבוקר (חמישי) בכפר מנשייה זבדה בעמק יזרעאל. גלגליהם של כ-20 כלי רכב נוקבו במקום, ועל אחד מהם גם רוסס מגן דוד. כמו כן, על שני מבנים במקום רוססו הכתובות "מוחמד חזיר" ו-"ערבים אוייבים לגרש או להרוג". כך מסר העיתון "אל אתיחאד" היוצא לאור בחיפה.

כתובת גזענית שצוירה בכניסה לאחד בתים במנשיה זבדה (צילום: אל אתיחאד)

מתג מאיר נמסר בתגובה לתקיפה: "פושעי תג מחיר ממשיכים בפשעי השנאה הסדרתיים ללא הפרעה וללא גינוי של ממשלת ישראל. בכל 6-5 ימים בממוצע פושטות מיליציות יהודיות על ישובים ערבים, בדואים ופלסטינים, משחיתות מכוניות, גודעות עצי זית ובעיקר משליטות אימה ופחד בקרב אוכלוסייה אזרחית. מדינת ישראל נכשלת בחובתה הבסיסית להגן על אזרחים ותושבים ערביםפלסטינים הנמצאים בתחומי אחריותה".

במרכז לנפגעי גזענות הדגישו ש"מדובר באירוע חמור ותופעה ההולכת ומתרחבת. השנה הושחתו כ-200 כלי רכב ועשרות בתים. אירוע בהיקף כזה דורש פעולה נחרצת. הגיע הזמן להקים ועדת חקירה מיוחדת לטיפול בתופעה. האירוע הזה חמור עוד יותר לאור העובדה כי הוא פוגע גם בסמלים החשובים ביותר בדת של אזרחים ערבים במדינה. המרחק בין השחתת רכב ואלימות פיזית של ממש הולך וקטן. לא יתכן כי התופעה ממשיכה להכות בעוד שאין עצורים או מסקנות מצד רשויות האכיפה".