שוב מתנכלים לשוברים שתיקה: מועצת פרדס חנה אסרה דיון עם פעיליה

שוב מתנכלים לשוברים שתיקה: מועצת פרדס חנה אסרה דיון עם פעיליה שאמור היה להתקיים הערב (ראשון) באולם. במקום זאת, הם יופיעו הערב ב-20:30 מול בית הראשונים בישוב בהרצאה מחוץ לאולם בה חיילים לשעבר ימסרו את עדותם על מה שראו ועברו בשירותם הצבאי. "בואו להקשיב ולתמוך בזכותם להשמיע את קולם. אפשר גם להשמיע קולות אחרים ולנהל דיון תרבותי וסובלני כי כולנו רוצים חברה טובה יותר", נכתב בהודעה בדף הפייסבוק של הארגון.

2017-02-19_203334

פעילי שמאל מגינים על חופש הביטוי מול גלריית ברבור בירושלים, לפני שבועיים (צילום: שוברים שתיקה)

משוברים שתיקה נמסר כי "ההרצאה בפרדס חנה היא עוד אחת ממאות ההרצאות שאנחנו מקיימים במהלך השנה כדי להשמיע את קולות החיילים ולהצביע על אי המוסריות שבכיבוש. מרגש ומעודד אותנו לראות איך מול ניסיונות ההשתקה האלימים של הממשלה והמתנחלים, עוד ועוד אזרחים ישראלים מתגייסים למאבק ולא נכנעים לאיומים. עצם התעקשותם לדעת מה קורה בשטחים היא עמידה נגד נסיונות הממשלה לרסק את הדמוקרטיה הישראלית על מזבח הכיבוש וההתנחלויות. אנחנו קוראים לכל מי שדואג לדמוקרטיה הישראלית להצטרף ולעמוד לצד תושבי פרדס חנה הערב".

לפני שבועיים, ראש עירית ירושלים ניר ברקת ניסה אף הוא למנוע הרצאה של שוברים שתיקה בגלריית ברבור בנחלאות. אנשי ימין קיצוני התייצבו בערב ההרצאה וניסו למנוע את קיומה. אבל מולם הפגינו כ-200 פעילי שמאל ושהדפו את הפשיסטים ואפשרו את קיום האירוע באולם מלא מפה לפה.