שבעי הבטחות הנכים שבו למחות וחסמו צמתים בדרישה לעדכון הקצבאות

מפגינים חסמו הבוקר (שני) את כביש צומת בני ציון בכביש 4 ואת מחלף נתניה בכביש החוף מצפון לדרום במחאה על העיכוב בהעלאת קצבת הנכיםלדברי ארגוני הנכים, ממשלת ישראל ופקידי האוצר לא עומדים בהתחייבותם וגוררים רגליים כדי לא לשלם לנכים את הפעימה השלישית להעלאת קצבת הנכות אליה התחייבו, וכן אינם מעבירים להם את הסכום המדוייק של הפעימה ואת תאריך היעד לקבלתה.

חסימת צומת נתניה, הבוקר, במסגרת הפגנת הנכים בכביש החוף (צילום: הנכים הופכים לפנתרים)

מאבק הנכים החל בינואר 2015 תחת הכותרת "נכה, לא חצי בן אדם". לאחר שנים של הפגנות נרחבות וחסימות כבישים, כונס ב-2017 צוות משא ומתן במסגרתו ארגוני הנכים הגיעו להסכמות עם הממשלה להעלאת קצבת הנכות. על פי תיקון חוק הביטוח הלאומי משנת 2018 שסוכם בין הצדדים על העלאת הקצבה בארבע פעימות הראשונה שבהן אוחדה עם השנייה ואירעה במארס 2018. בפועל, הפעימה השלישית הקבועה לינואר 2020 אך טרם שולמה.

בעקבות הפרת החוק ואי יישום הפעימה השלישית, בפברואר האחרון הגישו פעילי הארגון "נכה לא חצי בן אדם" עתירה לבג"ץ. יחד עם זאת, לפני פרוץ משבר הקורונה ובשבועות האחרונים ארגוני הנכים חידשו את מאבקם. בסוף השבוע האחרון שוב הם הודיעו על פעולות המחאה נוספות בדרישה לקבוע לוח זמנים לקידום מימוש החוק לעדכון הקצבאות מחודש פברואר 2018. יצוין שנציגי ארגוני הנכים נפגשו לאחרונה עם שר האוצר, ישראל כ"ץ, שהתחייב ליישום חוק הנכים "בתקציב הקרוב".