שבעה הרוגים בעת המחאות בהודו נגד חוק האזרחות של ממשלת הימין; הפגנות נגד טראמפ

לפחות שישה אזרחים ושוטר נהרגו וכ-150 נפצעו במהלך הפגנות בניו דלהי שבהודו כך מסר הבוקר (שלישי) דובר המפלגה הקומוניסטית מרקסיסטית. רבבות בני אדם יצאו להפגין אתמול נגד חוק האזרחות החדש, המפלה את האזרחים המוסלמים במדינה. במהלך העימותים המוחים יידו אבנים לעבר כוחות המשטרה, שהשתמשה ברימוני גז לפיזור ההמונים. אל הפגנה הצטרפו פעילי המפלגות הקומוניסטיות וארגוני שמאל נוספים במסגרת גל המחאות השוטף את המדינה מאז ה-12 בדצמבר.

חוק האזרחות החדש בהודו, שסולל את הדרך ללאמוסלמים לקבל אזרחות ומקשה על המוסלמים החיים בשטחה להחזיק באזרחותם. מיליונים יצאו לרחובות דלהי וערים נוספות ברחבי המדינה במחאה נגד החוק, שנתפס כשלב נוסף במאמציה של הממשלה הלאומנית להפוך את המדינה להינדואיסטית.

העימותים פרצו אתמול בצפוןמזרח ניו דלהי בין רבבות המפגינים נגד חוק האזרחות החדש לתומכי ממשלת הימין. לדברי ראשי המפלגה הקומוניסטית המשטרה גוננה על תומכי הממשלה והגיבה לאלימות רבה כלפי המפגינים באמצעות ירי מנשק חם, ירי גז מדמיע ורימוני עשן, אך לא הצליחה למנוע מההמונים להשליך אבנים ולהצית מכוניות ותחנות דלק באש. גל ההפגנות פרץ במקביל לנחיתתו בהודו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. נשיא ארה"ב וראש ממשלת הודו נרנדה מודי נפגשו אתמול בניו דלהי והיום המשיכו בשיחות בבירה, לא רחוק ממוקדי ההפגנות, בנושאי סחר ועסקות נשק. בנאום שנשא אתמול חלק טראמפ מחמאות למודי ושיבח את הודו על כך שהיא "מאמצת את החופש, את זכויות הפרט ואת כבודו של כל אדם".

גילוי דעת של הקומוניסטים בניו דלהי בעקבות הרג המפגינים (באנגלית):

https://cpim.org/pressbriefs/delhi-violence-letter-home-minister

עוד על המחאות בהודו נגד חוק האזרחית, בגיליון 50 של "זו הדרך" (עמ' 6):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019/12/G50_2019.pdf