שביתת נהגים בעקבות הירי על אוטובוס ליד ההתנחלות בית אל בשטחים הכבושים

שביתת נהגים בעקבות הירי על אוטובוס של אגד תעבורה בקו 140 ליד ההתנחלות בית אל בשטחים הפלסטינים הכבושים בו נפצע קל נהג החברה. כך החליט הבוקר (ראשון) אגוד נהגי התחבורה המאוגד בארגון כוח לעובדים. אגד תעבורה היא חברת בת של אגד ומוחזקת באופן שווה על ידי אגד ואי.די.בי. החברה מפעילה יותר מ-600 אוטובוסים ומשרתת מאות אלפי נוסעים ביום.

2019-01-06_193913

השביתה נערכה היום השעות 14:00 ל-16:00 בסניף עטרות בשטחים המשרת את ההתנחלויות. מחר תתקיים שביתה בכל סניפי החברה החל ב-4:00 בבוקר ועד גמר השירות. מדובר בקווי החברה הפועלים בנתניה, ירושלים ומבשרת ציון וההתנחלויות ובהן אזור גוש עציון, גבעת זאב, ומעלה אדומים.

"זו הפעם השנייה בתוך חודשיים שנהג נפגע מירי בקו הזה ללא כל מענה. וחמור מכך: גורמי הביטחון שינו את מפת הזכאות לקווים ממגוני ירי, חרף האירוע הקודם בבית אל, בחודש נובמבר. התוצאות בהתאם. התרענו לא אחת על הצורך ברכבים ממוגנים ולא נענינו", מסר ראיד משאל יו"ר ועד נהגי אגד תעבורה. תם פרומוביץ, מזכיר איגוד נהגי התחבורה בכוח לעובדים, הוסיף: "משרד התחבורה והמשטרה מתעלמים באופן שיטתי ובלתי מוסבר מהאיום היומיומי על הנהגים והנוסעים. אל מול האיום הזה לא מועילות הצהרות ריקות, הפגנות והודעות לתקשורת. נדרשים מעשים. לדאבוננו כנראה שרק בדרך השביתות נצליח לקדם את מצוקת הנהגים. כך עשינו בסוגיית השכר. כך נעשה בסוגיית האלימות".