שביתת הסגל הזוטר במכללות נכנסה לשבוע השלישי; נמשכים העיצומים באוניברסיטאות

שביתת חברי הסגל הזוטר במכללות הציבוריות נכנסה היום (ראשון) לשבוע השלישי. השביתה החלה לפני כשבועיים, והבוקר הצטרפו אליה גם חברי הסגל הזוטר במכללת סמינר הקיבוצים. בכך עלה מספר המכללות שבהן חברי הסגל הזוטר שובתים ל11. כמו כן, הסגל הזוטר בארבע אוניברסיטאות נוקט בצעדים ארגוניים.

מרצי הסגל הזוטר השובתים, הבוקר, בכניסה לסמינר הקיבוצים בתלאביב (צילום: ועד הסגל הזוטר במכללת סמינר הקיבוצים)

המכללות בהן שובתים חברי הסגל הזוטר הן המכללה האקדמית ת"איפו, שנקר, המכון הטכנולוגי חולון, המכללה האקדמית כנרת, המרכז האקדמי רופין, המכללה האקדמית אשקלון, המכללה האקדמית הדסה בירושלים, עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה, מורי האנגלית במכללת עמק יזרעאל, מכללת ספיר, מכללת אחווה וסמינר הקיבוצים. חברי הסגל הזוטר במכללות הציבוריות אחראים על רוב שעות ההוראה בהן, כך שמתקיימים שיבושים כבדים במכללות, שמסתמכות בשבועות האחרונים על הוראת הסגל הבכיר בלבד באמצעות למידה מרחוק.

איגוד הסגל האקדמי במכללות השובתות מאוגד בכוח לעובדים "האוצר מנסה לכפות פגיעה באלפי מרצים ומוביל לביטול הסמסטר". חברי הסגל הזוטר במכללות אלה מוחים על התמשכות המשא ומתן להסדרת עבודתם ותנאי שכרם, שמתנהל כבר יותר משנתיים וחצי. זאת, לאחר שלפני כשנתיים וחצי חתמו ארגוני הסגל הזוטר בחלק מהמכללות על הסכמי שכר, והיתר לא חתמו עליהם. חברי הסגל הזוטר במכללות דורשים להסדיר את הביטחון התעסוקתי שלהם, מאחר שכיום הם מפוטרים לאחר כל סמסטר או בסוף השנה האקדמית, וכן להסדיר את מנגנון הקידום והשכר שלהם. מאיגוד הסגל הזוטר במכללות נמסר עוד: "לצערנו, ראשי המכללות עומדים לצד משרד האוצר ולא מוכנים להמשיך את הדיונים עד שהאוצר יקבל את מבוקשו. מיום ליום מסתבר שלציניות של ראשי המערכת אין גבולות. יואילו ראשי המערכת להתבונן במראה, שם הם ימצאו את מלוא האחריות על השביתה במכללות הציבוריות".

יצוין שביום שני שעבר הכריזו חברי הסגל הבכיר בכל האוניברסיטאות על סכסוך עבודה במחאה על תנאי עבודתם במהלך משבר הקורונה והם רשאים לפתוח בשביתה בעוד כשבוע. סכסוך העבודה מתמקד בהפסקת המימון לקשרי מדע בתקופת הקורונה, בהוראת משרד האוצר תוך הפרה חדצדדית של ההסכם הקיבוצי.

על הסולידריות עם הסגל הזוטר, בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 5):

https://zoha.org.il/wp-content/uploads/2020/10/G42_2020.pdf

על המאבקים במוסדות להשכלה גבוהה, בגיליון 41 של "זו הדרך" (עמ' 7):

https://zoha.org.il/wp-content/uploads/2020/10/G41_2020.pdf

עוד על מאבק הסגל הזוטר, בגיליון 40 של "זו הדרך" (עמ' 10):

https://zoha.org.il/wp-content/uploads/2020/10/G40_2020.pdf