שביתת אחיות בעקבות תקיפה בבי"ח שמואל הרופא; אסיפת פרקליטים בת"א

לאחר שאחות נדקרה אמש (שני) ונפצעה באורחבינוני בבית חולים שמואל הרופא בבאריעקב, הסתדרות האחיות הודיעה כי ביום רביעי הקרוב ישבתו האחיות ברחבי הארץ.

"האחים והאחיות לא יעברו בשתיקה על האלימות נגד צוותים רפואיים במערכת הבריאות", הבהירה יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן. "האחים והאחיות חייבים להיות מוגנים במקום העבודה שלהם, צריך לשים קץ לאלימות נגד האחים והאחיות. אנחנו נשבית את כל המערכת ביום רביעי כדי לומר בצורה הברורה ביותר: די לאלימות! עד כאן!".

2018-07-03_202504

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בביקור הבוקר בבית החולים אסף הרופא אצל האחות שנדקרה (צילום: משרד הבריאות)

האחות נדקרה בבטנה על ידי נתין זר מאריתריאה בשנות ה-30 לחייו. היא הובהלה לבית החולים אסף הרופא, שם נכנסה לחדר ניתוח. הגבר נעצר, ושוטרים שהוזעקו למקום העבירו אותו לחקירה בתחנת המשטרה ופתחו בחקירת האירוע.

כמו כן, פרקליטים מארגון פרקליטי המדינה ערכו היום אסיפת חירום בתל אביב, זאת נוכח העומס המוטל על הפרקליטים. מערך הסעות שלם הביא פרקליטים מכל המחוזות אל בית החייל בתל אביב לצורך אסיפת ההסברה. באסיפה דרשו הפרקליטים להוסיף תקנים על מנת שיוכלו  לעמוד בעומס האדיר המוטל עליהם – פלילי ואזרחי.

בארגון הפרקליטים ביקשו להדגיש כי "הפרקליטים מתייחסים לעבודתם כאל שליחות, כאשר הבכירים שביניהם היו יכולים למצוא את עצמם במגזר הפרטי ולהרוויח עשרות מונים יותר, אולם הם מעדיפים להישאר במסגרת הציבורית ולשרת את הציבור ומכאן מגיע התסכול הרב שהמדינה, אותם הם אמורים לייצג, לא מעניקה להם את התנאים לעשות זאת".

יו״ר ועד הפרקליטים, אורית קורין, אמרה בכנס "אנחנו נלחמים על הפנים של מערכת המשפט בישראל. החברה הישראלית עוברת תהליך של משפטיציה, הפרקליטים כורעים תחת העומס, וההגנה על הציבור נפגעת. צריך להבין את המשמעות של העומס: פרקליטים לא מספיקים להגיע אל כל התיקים. הם עובדים במקביל על עשרות תיקים אל מול סוללת עורכי דין מהמגזר הפרטי, כאשר מאחורי כל תיק כזה עומד “נפגע/ת עבירה שהוא עולם ומלואו. על מנת לעמוד בעומס האדיר המוטל על הפרקליטים חייבים להוסיף תקנים".