שביתת אזהרה: 250 מדריכים ועו"סים בחברת ח.צ. מוחים על סחבת במו"מ

מאות המדריכים והעו"סים של שירותי השיקום בבריאות הנפש באזור הדרום, המועסקים בחברת "ח.צ. שיקום בקהילה" שבתו היום (שלישי) שביתת אזהרה בת יום אחד במחאה על גרירת רגלי ההנהלה במו"מ לחתימת הסכם קיבוצי ראשון. כך מוסר אתר "דבר" ההסתדרותי. העובדים  הפגינו מול משרדי הנהלת החברה בבאר שבע. בח.צ. שיקום בקהילה מועסקים כ-250 עובדים, רובם מדריכים ועובדים סוציאליים העוסקים במתן שירותי שיקום למתמודדים עם קשיים בריאותיים נפשיים, עבור משרד הבריאות. בהודעת ההסתדרות נכתב כי  בכוונת העובדים להחריף את צעדיהם הארגוניים "ככל שההנהלה תמשיך להתבצר בעמדותיה ולא תושג התקדמות במו"מ".

עובדים המועסקים בחברת "ח.צ. שיקום בקהילה" מפגינים מול משרדי ההנהלה (צילום: ועד עובדים)

ח.צ היא ספקית שירותי השיקום הגדולה בדרום, מקריית גת ועד דימונה ועובדיה התאגדו בהסתדרות בפברואר 2018, כשבתוך פחות מ-24 שעות הצטרפו להתארגנות כ-75% מ-250 העובדים. אף על פי שהנהלת החברה הכירה בהתאגדות, היא נכנסה עם נציגות העובדים למו"מ על הסכם קיבוצי רק אחרי מאבק והפגנות שערכו העובדים.

לפני כשלושה שבועות, הכריזה ההסתדרות סכסוך עבודה בחברה לאחר שההנהלה חזרה בה ממרבית ההסכמות שכבר הושגו במהלך המו"מ, והבהירה כי היא אינה מוכנה לפעול כדי לשפר את תנאי שכרם וביטחונם התעסוקתי של העובדים, אשר מבצעים מלאכת קודש ומסייעים במסירות לאוכלוסייה הנזקקת להם. העובדים נאבקים גם ליישומו המלא של צו ההרחבה המשווה את תנאי העובדים הסוציאליים בעמותות המופרטות לאלו של העובדים הסוציאליים עובדי המגזר הציבורי.