שביתת אזהרה בתיכונים ביום א' הקרוב; בלשים של משרד החינוך עוקבים אחרי מורים

ארגון המורים הודיע הבוקר (שישי) כי יקיים שביתת אזהרה בבתי הספר העל היסודיים למשך יום אחד, במחאה על הסחבת וחוסר ההתקדמות מצד משרדי האוצר והחינוך במשא ומתן על ההסכם הקיבוצי החדש. עוד נמסר כי "החלטה לגבי המשך הצעדים תתקבל לאחר הפגישה בין הצדדים שתתקיים ביום ראשון ועל פי תוצאותיה".

2017-11-10_165800

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, שיגרה אמש מכתב חריף למנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, בו דרשה כי יורה על הפסקה מיידית של הפעלת חוקרים פרטיים נגד מורים. בן דוד הגדירה את התנהלות המשרד כהפרת אמון. כעת היא ממתינה לתגובת המנכ"ל לפני שתחליט על צעדים מעשיים בנושא.

המכתב נשלח בעקבות הפרסום אתמול ב"חדשות 10" על כך שהמשרד שכר את שירותי חברת החקירות הפרטיות א. חיימוביץ׳ ונעזר בחוקרים פרטיים, בין היתר נגד מורים במערכת החינוך. כבר לפני שנה וחצי פורסם ב"חדשות 10" שמשרד החינוך שכר את שירותיה של חברת חקירות פרטית בין היתר כדי לעקוב אחר מנהלי בתי ספר. במשרד הבטיחו אז שלא יהיה כל מעקב אחר אנשי חינוך אך בפועל, הדבר לא נכון והמשרד מפעיל חוקרים פרטיים נגד מורים.

פרטים אלה נחשפו במסגרת תביעה של מורה נגד משרד החינוך שבה התגלה כי חוקרים פרטיים מחברת החקירות הפרטיות א. חיימוביץ' מנהלים חקירה בעניינו. שני החוקרים הפרטיים נדרשו לכתוב תצהיר לבית המשפט שבו הם מאשרים שנשלחו על ידי משרד החינוך לביצוע המשימה. בין היתר, החוקרים נכנסו לבית הספר שבו מלמד המורה ואספו מסמכים שקשורים לתנאי העסקתו.

בתצהיר שהגיש בכיר במינהל רישוי, בקרה ואכיפה במשרד החינוך, הוא הודה שהפעלת החוקרים הפרטיים כלפי מורים היא לא עניין חדפעמי אלא נוהל מוסדר: "משרד החינוך פנה למשרד א. חיימוביץ' בכדי לבדוק אם התובע המורה מלמד בבית הספר וכיצד משולם לו שכרומשרד החינוך פועל בעניין הפעלת חוקרים פרטיים כשצריך, ולא רק במקרה דנן".