שביתות בבנק איגוד ובעשרות בתי ספר תיכוניים; הפסקת עבודה צפויה בשבת בנתב"ג

עובדי בנק אגוד שבתו גם היום (רביעי) בכל הסניפים. זאת, על רקע עסקת המיזוג של בנק אגוד לתוך בנק מזרחי. ועדי העובדים בבנק הודיעו כי הערב יחליטו על המשך הצעדים. אתמול בבוקר הבוקר הפגינו כ-300 עובדי הבנק בהרצליה מול משרדי חברת מליסרון בשליטת קבוצת עופר שהיא גם מבעלי השליטה בבנק מזרחיטפחות.

2017-11-29_213806

הפגנת עובדי בנק איגוד, אתמול, בהרצליה (צילום: ועד עובדים)

יו"ר ועד העובדים בבנק איגוד, איציק מוקמל, אמר כי "משמעות המיזוג היא פיטורי 1,200 עובדות ועובדים ובצד זה רווח של מיליארדי שקלים לטייקונים. אנחנו לא ניתן לזה לקרות ונמשיך להיאבק בכל האמצעים העובדים לרשותנו".

כמו כן, ארגון המורים הודיע אמש על שביתה בכ-70 בתי ספר ברחבי הארץ בכל החטיבות העליונות של רשתות דרכא, טומשין, קדימה מדע ומכללת סכנין. בנוסף, ארגון המורים מורה על הפסקת הכנת התלמידים למבחני פיזה ובמקביל אוסר על מוריו לבצע כל פעילות מכל סוג שהוא אחרי השעה 17:30.

175 טיסות ו-28,000 נוסעים עלולים להיפגע בשביתה שתיערך ביום שבת, שעליה הודיע אתמול ועד עובדי רשות שדות התעופה. יו"ר ועד עובדי הרשות פנחס עידן אמר כי השביתה מגיעה בתגובה ל"ניסיון חמור לקבוע עובדות בשטח ולבצע מחטף פוליטי בשנת בחירות ברשויות המקומיות שמטרתו גיוס כספים מרשות שדות התעופה".