שביתה נגד חוק הלאום של פלסטינים משני צדי הקו הירוק; חד"ש תשתתף בבחירות ב-41 רשויות המקומיות

ב-1 באוקטובר הקרוב תתקיים שביתה נגד חוק הלאום הגזעני של הציבור הפלסטיני משני צדי הקו הירוק. כך מסר אמש (מוצ"ש) יו"ר ועדת המעקב העליונה של הציבורי הערבי, מוחמד ברכה, בישיבת מזכירות חד"ש שנערכה בחיפה. במרכז הישיבה עמדו שני נושאים: המשך המערכה הציבורית נגד חוק הלאום והשתתפות חד"ש בבחירות לרשויות המקומיות שיתקיימו בסוף אוקטובר.

2018-09-16_201657

מוחמד ברכה ועו"ד חסאן ג'בארין בעת מסיבת עיתונאים שנערכה בתלאביב בעקבות חקיקת חוק הלאום ולקראת ההפגנה שנערכה במוצ"ש 11 באוגוסט (צילום: עדאלה)

ברכה מסר עוד כי על השביתה החליטה ועדת המעקב יחד עם ארגונים פלסטינים בישיבה משותפת שנערכה ברמאללה. אל השביתה אמורות להצטרף קהילות פלסטיניות ברחבי העולם. "המערכה נגד חוק הלאום תהיה ארוכה והיא רק מתחילה", אמר ברכה בישיבה והוסיף "בהפגנת ההמונים הערביתיהודית שנערכה בתלאביב ב-11 באוגוסט נגד החוק הדגשנו שהמאבק יתקיים בשלושה מושרים: הציבורי, המשפטי והבינלאומי. השביתה המתכוננת משלבת את הממדים הציבורי והבינלאומי. אין לשכוח שחוק הלאום חלק על כל 'שטחה של ארץ ישראל' כהגדרתה, הוא והופך את כל הפלסטינים במולדתם ההיסטורית לאזרחים ממדרגה שנייה".

תאריך השביתה נקבע לציון אירועי אוקטובר 2000, שהתחוללו בישראל שלושה ימים לאחר עליית ראש האופוזיציה דאז, אריאל שרון, להר הבית ויממה לאחר התחלת האינתיפאדה השנייה. בהפגנות שפרצו ברחבי הגליל נהרגו מירי השוטרים: ראמי גרה, אחמד אבראהים ג'בארין, מוחמד אחמד ג'בארין, מוסלח חוסין אבּו ג'ראד, אסיל חסן עאסלה, עלאא ח'אלד נסאר, וליד אבּו סאלח, עימאד גנאים, איאד לואבּנה, מוחמד ח'מאיסי, ראמז בושנאק, ויסאם יזבכּ ועומר עכאווי.

ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) הוסיף "אכן, לפנינו מערכה ארוכה שתסתיים בניצחון. אבל התחנה הראשונה במסע הארוך זה היא הפלת ממשלת נתניהו". יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) מסר בישיבה דיווח על נסיעתם של חברי הכנסת של הרשימה המשותפת לבריסל, על מנת לפגוש את בכירי האיחוד האירופי. "הפעילות הבינלאומית נגד חוק הלאום היא חשובה מאוד. אבל הזירה המרכזית של המאבק היא מקומית, בישראל. זהו מאבק משותף יהודיערבי וההפגנה שנערכה בתלאביב חשובה לאין שיעור מכל פגישה שנערכה או תיערך בחו"ל", הדגיש.

מזכיר חד"ש, מנצור דהאמשה, מסר לחברי המזכירות דו"ח מפורט על ההכנות לקראת הבחירות לרשויות המקומיות. מדו"ח עולה כי בבחירות הקרובות חד"ש תתמודד במספר שיא של רשויות מקומיות: 41; ולדבריו "קיים סיכוי רב שנזכה בתוספת במספר החברים המכהנים כראשי ערים או במועצות מקומיות".

חד"ש תתמודד בבחירות עצמאית או במסגרת רשימות משותפות. בין הערים בהן חד"ש תשתתף בבחירות, ובאחדות מהן אף תציג מועמד לראשות העיר: ת"איפו, חיפה, נצרת, אום אלפאחם, רמלה, לוד, עכו, רהט, נצרת עילית וכרמיאל.

עוד הוחלט שבערים בהן חד"ש לא תשתתף בבחירות, כגון ירושלים, בארשבע, אשדוד ואשקלון; היא תתמוך במועמד לראשות העיר או ברשימה שחבריה מתנגדים לממשלת הימין ולחוק הלאום.