שביתה הוכרזה ביום שלישי ברחוב הערבי בגנות מדיניות הכיבוש ונגד הדיכוי הגובר

שביתה הוכרזה ביום שלישי הקרוב ברחוב הערבי בגנות מדיניות הכיבוש ונגד הדיכוי הגובר כלפי המפגינים. השביתה ביום שלישי תתקיים בכל הערים והכפרים הערביים וגם בערים המעורבות ותכלול את כל בתי העסק, בתי ספר והמקומות ציבוריים. באותו יום תתקיים הפגנה המונית בעיר סכנין בהשתתפות כל הגופים הפוליטיים והחברתיים.

2015-10-11_212041

חברת הוועד המרכזי של מק"י, נעה לוי, נואמת בתום הפגנת האלפים שנערכה אתמול בנצרת. לידה: המנחה, מזכיר חד"ש מנצור דאמשה (צילום: סונרה)

ההחלטה על השביתה התקבלה היום (ראשון) במהלך ישיבה שנערכה במעוצת כפר קרע בהשתתפות כל חברי הכנסת הערבים ועוד מנהיגים מהציבור הערבי. גם התאחדות ההורים בראשותו של עורך דין פואד סולטאני המליצה על שביתה. יצוין שאלפים הפגינו אתמול (שבת) ברחוב המרכזי של העיר נצרת, על פי קריאת מק"י וחד"ש. המפגינים קראו קריאות נגד ממשלת הימין ונשאו שלטים בהם נכתב, בין היתר "67 – מדינה פלסטינית בצד ישראל", "יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים" והמילה "שוויון" בעברית ובערבית. במהלך ההפגנה מסר ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש – רשימה משותפת) לעיתונאים: "ההפגנה היום היא מסר ברור של הציבור הערבי והציבור היהודי שוחר השלום, צריך לסיים את הכיבוש, צריך להפסיק את ההשתוללות של המתנחלים באל אקצא ובמזרח ירושלים והאחריות היא על נתניהו ושריו".

בתום הפגנת האלפים אתמול נערכה עצרת בה נאמו נציג ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, ג'רייס מטר; מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) עאדל עאמר; יו"ר חד"ש, ח"כ לשעבר מוחמד ברכה וחברת הוועד המרכזי של מק"י, נעה לוי. חבר הכנסת לשעבר ברכה אמר במהלך האירוע בנצרת כי "ההפגנה מעבירה מסר לנתניהו ולממשלתו שהעם הפלסטיני לא יכול להישאר אדיש נוכח התנהלות הממשלה – המשך הבנייה בהתנחלויות ודיכוי העם הפלסטיני, והמשך הביקורים של מתנחלים וגורמי ימין קיצוני במסגד אל-אקצא, שהם הגורם העיקרי להסתה ולא התנועה האיסלאמית או הרשות הפלסטינית – כפי שנתניהו מנסה להציג את הדברים". ברכה גם תקף את יו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג ואמר כי "אינו מתגלה כמנהיג אמיתי שמציג אלטרנטיבה ראויה, אלא מנסה לבקר את נתניהו דווקא מימין".