שביתה ברשות המסים; בוטלה שביתתם של מורי קבלן בתכנית שלבים

יו"ר ועד עובדי רשות המיסים ומיסוי מקרקעין ואדים אבנשטיין, הודיע היום (שלישי) כי ממחר בבוקר תתקיים שביתה כללית של רשות המיסים בכל היחידות ברחבי הארץ. זאת בעקבות סכסוך העבודה בין רשות המיסים לאוצר שנוצר לטענת הוועד בשל ההאטה בפרסום מכרזים וקידום עובדים.

מארגון כוח לעובדים נמסר כי בוטלה השביתה המתוכננת בתכנית שלבים, אבל השביתה בתוכנית בתכנית מופרטת נוספת של משרד החינוך: היל"ה מתקיימת כמתוכנן. המורות והמורים בתוכנית שלבים, המעניקים חינוך לילדים חולים בביתם ומאוגדים בכוח לעובדים, הגיעו למתווה עקרונות להסכם קיבוצי מול חברת "קדימה מדע", המפעילה את התכנית. כ-600 עובדים ייהנו מתוספות שכר בשתי פעימות, לראשונה מאז תחילת המכרז.

עובדי תכנית שלבים מפגינים בתל-אביב למען זכויותיהם, דצמבר 2017 (צילום: כוח לעובדים)

 

בנוסף, תשתנה מגבלת השעות השבועית שהוטלה על העובדים לטובת היתר לעבוד בהיקף של 56 שעות שבועיות, שינוי שמשמעו מאות שקלים נוספים למשכורתו של כל מורה בתכנית. כמקובל בכוח לעובדים יובא ההסכם לאישור כלל העובדים. אם יאושר ההסכם, יהיה זה ההסכם הקיבוצי השני בלבד למורי קבלן בישראל. תוקף ההסכם הוא שנה אחת, עד לסיום המכרז הנוכחי.

מוועד העובדים נמסר: "אנו גאים בנחישותם של חברינו המורים ומקווים לתחילתו של דף חדש בתנאי ההעסקה בתכנית שלבים. אנו מצפים כי משרד החינוך ישפר בצורה משמעותית את המכרז הבא, במידה שתאפשר למאות אנשי חינוך העובדים מדי שנה עם אלפי ילדים חולים, תנאי ההעסקה ראויים".

כאמור, שביתת מורי תכנית היל"ה המאוגדים אף הם בכוח לעובדים תתקיים כמתוכנן. בוועד המורים מוחים על סירוב חברת הקבלן החברה למתנ"סים להכיר בהסכם הקיבוצי שנחתם ב-2018 מול הזכיין הקודם. "אין שום סיבה שמורים בישראל יעברו כסחורה מקבלן לקבלן" אמרה טלילה איילון, חברת ועד מורי תוכנית היל"ה.