שביתה בקרנות הפנסיה הוותיקות; עובדי בי"ח אסותא בחיפה התאגדו בהסתדרות

כ-350 עובדי קרנות הפנסיה הוותיקות בניהול מיוחד פתחו הבוקר (רביעי) בשביתה, על רקע טענתם על התנהלות חדצדדית של הנהלת הקרנות, וסירובה לפתור את הסוגיות שבמחלוקת בין הצדדים. במסגרת אחריותם של עובדי הקרנות עומד הטיפול ביותר מ-230 אלף גמלאים וכ-130 אלף מבוטחים פעילים.

בחודש פברואר האחרון הוכרז סכסוך עבודה בקרנות, על רקע שחיקה בזכויות העובדים והטלת מטלות נוספות עליהם, אפליה בתנאי העסקת עובדי מרכזי השירות, הימנעות מקידום עובדים בהסכמים קיבוציים, פגיעה בוועד ועוד.

2018-10-17_185746

מאז הוכרז הסכסוך, פעלה נציגות העובדים על מנת להגיע להסכם קיבוצי בין הצדדים, אולם הנהלת הקרנות התבצרה בעמדותיה וסירבה להניח הצעות ענייניות לפתרון המשבר. לאור המבוי הסתום במגעים בין הצדדים והזלזול מצד ההנהלה, החליטה נציגות העובדים לפתוח הבוקר בצעדים ארגוניים.

במכתב שנשלח אתמול אל המנהל המיוחד של קרנות הפנסיה הוותיקים יואב בן אור, הודיעו העובדים וההסתדרות על השביתה, במסגרתה יחדלו כל העובדים מביצוע מטלותיהם השוטפות לרבות קבלת קהל.

אמש נמסר כי עובדי בית החולים אסותא בחיפה התארגנו בהסתדרות, לאחר שכמחצית מתוך כ-300 העובדים חתמו על טפסי הצטרפות לארגון. מדובר באחים ואחיות, עובדי מנהל ומשק וצוות פרהרפואי. העובדים התאגדו כדי להבטיח את ביטחונם התעסוקתי ולשפר את תנאי העסקתם.

בית החולים אסותא חיפה מופעל על ידי "אסותא מרכזים רפואיים" הנמצאת בבעלות קופת החולים מכבי. זהו בית חולים כירורגי שבו מתבצעים ניתוחים בתחומים שונים כגון כירורגיה כללית, אורתופדיה ואף אוזן גרון.

האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות הודיע למנהל אסותא חיפה ד"ר מורשד פרחאת, על הצטרפות העובדים להסתדרות ועל מינוי ועד פעולה מקרב העובדים. ההסתדרות קראה להנהלה להיכנס למשא ומתן פורה ומהיר עם ועד הפעולה.

עובדי אסותא חיפה המאוגדים מצטרפים לעובדי בית החולים אסותא אשדוד אשר התאגדו אף הם בהסתדרות ונמצאים בהליך משא ומתן לקראת חתימה על הסכם קיבוצי, ולעובדי אסותא רמת החייל שכבר מועסקים תחת הסכם קיבוצי.