שביתה בקווי האוטובוס בבית שמש בתגובה לתקיפת נהג חברת סופרבוס

איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים הודיע אתמול (רביעי) על שביתה בקווי האוטובוס בבית שמש בין השעות 12:00-14:00. זאת, בתגובה לתקיפת נהג "סופרבוס" בעיר אמש על ידי נוסעים. האיגוד מסר כי קבוצה של בני נוער תקפה את הנהג, פצעה את ראשו באמצעות בקבוק, והנהג פונה לבית החולים. "לא ייתכן שעיריית בית שמש והמשטרה יתייחסו למקרים מסכני חיים כאלה כאל עוד מעשה קונדס", אמר יו"ר ועד הנהגים בבית שמש מאג'ד מאברוק. "לא נעמוד מנגד מול זלזול בחיי הנהגים. לא ייתכן שנהג אוטובוס יצא לעבוד מבלי לדעת האם יחזור בשלום".

כרזות "די לאלימות" על שמשת האוטובוסים של סופרבוס (צילום: כוח לעובדים)

בגלל מקרה דומה, שבתו ביום חמישי האחרון נהגי קו אוטובוס מס' 68 של חברת אגד בירושלים למשך שעתיים, בין השעות 09:00 ל-11:00. זאת, במחאה על תקיפה אלימה נגד נהג הקו אבו אלהווא נאסר, על ידי אחד מנוסעיו. קו 68 נוסע בין האוניברסיטה העברית בהר הצופים לקמפוס האוניברסיטה בגבעת רם.

תקיפות אלה הינן חלק משרשרת מתמשכת של אירועי אלימות כלפי נהגי אוטובוסים, כאשר רק לאחרונה הותקף באגרופים נהג קו 274 של אגד הפועל ברחובות. מאיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות נמסר: "לא נשלים עם התופעה האיומה הזאת ולא נקבל כל סוג של אלימות כלפי נהגים מסורים שמבצעים את עבודתם. ההסתדרות פנתה לאחרונה לכל מנהלי חברות התחבורה הציבורית ולמנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר אייל ודרשה להתקין מחיצה מוחלטת שתפריד בין הנוסעים לנהג, כפי שמקובל במדינות רבות בעולם, וזאת לצד צילום 24/7 של פנים האוטובוס. אנו פועלים על מנת למנוע אסון שכן כפי שכבר נוכחנו בעבר, נהגים הותקפו במהלך נסיעה מה שכמעט גרם לתאונות קטלניות. קיבלנו משוב שהנושא מטופל, אך בינתיים תקיפות הנהגים נמשכות. בכל פעם שעובדים ונהגים ייפגעו, יושבת הקו שבו אירעה התקיפה".