שביתה בסלקום בעקבות האיום לפטר מאות; ישיבת חירום של עובדי הענף

שביתה פרצה בשעות הצהריים (שלישי) בחברה התקשורת סלקום בעקבות איומי ההנהלה לפטר מאוד עובדים. יו"ר ועד העובדים בסלקום, מיה יניב, אמרה כי עובדי החברה הפסיקו את עבודתם, זאת בעקבות היערכות החברה לפיטורי מאות עובדים אחרי החגים. "אנחנו ערוכים למלחמה על הבית. עובדי סלקום נחושים, חזקים ומגובשים מאי פעם", הדגישה. עובדי החברה קיימו היום אסיפות הסברה במטה החברה בנתניה ובשאר מרכזי השירות והמכירה ברחבי הארץ. עוד נמסר כי בשעה 16:00 תתקיים ישיבת חירום של נציגי העובדים בכל הענף, בעקבות ההודעה על הפיטורים בסלקום וסכסוך העבודה הנמשך בפלאפון. הישיבה תתקיים בבית הוועד הפועל של ההסתדרות בתלאביב.

מאות עובדי פלאפון מפגינים (אמש) מול בית המשנה למנכ"ל החברה, דגנית קרמר, בגבעתיים (צילום: ועד עובדים)

אמש סמוך לשעה 23:00 מסרו בהנהלת סלקום כי הם מתכננים להוציא לפועל "תכנית הבראה מקיפה שתכלול גם קיצוצים בכוח האדם". זמן קצר לפני כן, ועד העובדים של החברה הודיע כי מחר יוכרז סכסוך עבודה. בעקבות הפרסומים אמש מסרה, יו"ר ועד העובדים בסלקום בתגובה: "כל פניה אלינו להתייעלות תיענה בהתנגדות קשה, מהקשות ביותר שידעה החברההמשבר בענף לא ייפתר בפיטורים אלא בעבודה נרחבת מול משרד התקשורת לפתרון הכשלים החמורים בשוק, שאינם רק הבעיה של עובדי סלקום אלא של כלל אזרחי מדינת ישראל, שעלולים למצוא את עצמם עם תשתיות תקשורת שמתאימות למדינות העולם השלישי".

זמן קצר לאחר מכן ציינו בוועד: "כרגע עדכן אותנו מנכ"ל החברה ניר שטרן כי בכוונתו לדון עם ועד העובדים בצעדי התייעלות בכוח האדם בחברה זו התנהלות מבולבלת ובלתי אנושית", תקפו בוועד והכריזו כי "כתשובה, מחר יוכרז סכסוך עבודה בקבוצת סלקום כולל דינמיקה הנהלת החברה עומדת להיתקל בחומה בצורה".

גם בפלאפון הודיעו על קיצוצים דרמטיים בזמן שעובדי החברה נמצאים בעיצומים כבר מספר ימים. כחלק מהעיצומים שבהם נקטו העובדים, מוקדי השירות הטלפוני ומרכזי השירות הפרונטליים ללקוחות של פלאפון עובדים במתכונת מצומצמת ולא מתבצעים עבודות תחזוקה הנוגעות לאתר החברה, כולל טיפול בתקלות. 

עובדי פלאפון הרחיבו לאחרונה את צעדיהם הארגוניים, שבתו ביום חמישי שעבר ומפגינים ליד הבתים של בכירי החברה, על רקע דרישות ההנהלה לפטר עובדים ולסגור יחידות בחברה. אמש התקיימה הפגנה של מאות עובדים מול בית המשנה למנכ"ל החברה, דגנית קרמר, בגבעתיים. "מנכ"ל החברה המרוויח מיליונים בשנה מעדיף להסתגר במגדל השן שלו במקום לדבר עם עובדיו", אמר יו"ר ועד העובדים יחיאל שמן." "אנחנו אוהבים את פלאפון והיא מרכז חיינו", אמר יו"ר הוועד והוסיף "אבל אנו מודיעים באופן חד משמעי שאם לא נראה שינוי מיידי בהתנהלות ההנהלה לא נאפשר לה להתחיל במכירה המתוכננת לימים הקרובים של המכשירים החדשים".