שביתה במעונות היום של רשת נשי חירות; עובדי גולן תקשורת שוקלים צעדים ארגוניים

עובדות מעונות היום של רשת נשי חירות ישבתו החל ממחר (שלישי) למשך יומיים, כך הודיע הערב ארגון כוח לעובדם שמאגד את מטפלות המעונות. בשביתה ישתתפו יותר מ350 עובדות, והיא תשפיע על כ-1,500 משפחות ב-25 יישובים ברחבי הארץ. הרקע לשביתה הוא "סחבת במשא ומתן שמתנהל זה שנתיים בין ההנהלה לבין העובדות". הוועד  הודיע כי הוא "מתכונן להחרפת השביתה במידה שלא תושג התקדמות".

לדברי הארגון, לקראת סיום תקופת ההסכם הקיבוצי הראשון ברשת התחיל להתנהל משא ומתן על חתימת הסכם המשך אך ההנהלה חזרה בה מהבנות שהושגו ופעלה "על מנת לעכב ולחבל בקיום משא ומתן אפקטיבי". כעת, דרישות הוועד העיקריות שנותרו על הפרק הן קרן ההשתלמות למטפלות ולמבשלות, תוספת שכר למנהלות המעונות (אשר לא קיבלו תוספות בהסכם שהושג עם משרד הרווחה) והתחייבות ההנהלה לעמידה בהבטחתה להצמדה של השכר לשכר המינימום.

2017-03-20_205529

הפגנה של עובדות מעונות היום של רשת נשי חירות מול מטה הליכוד "מצודת זאב" בתלאביב (צילום: כוח לעובדים)

עוד קובלות המטפלות על כך שרשת נשי חירות לא מעבירה להן תשלום תוספות שכר שהועברו לידה על ידי משרד העבודה והרווחה כתוצאה מההסכם מולו. הרשת הוקמה כחלק מהתנועה הרוויזיוניסטית, כמענה לרשת נעמ"ת שהוקמה תחת ההסתדרות הכללית והיא פועלת כיום תחת פיקוח משרד העבודה והרווחה ונותנת מענה להורים לפעוטות מכל שכבות האוכלוסייה המעוניינים לצאת ולעבוד.

גם עובדי גולן תקשורת שוקלים לפתוח בשביתה בגלל שמשרד התקשורת אישר במהלך סוף השבוע את עסקת המיזוג בין אלקטרה צריכה לבין גולן טלקום. עובדי גולן טלקום מסרו שיפתחו בשביתה כבר מחר (שלישי), אם לא יקבלו נתח מהמכירה. העובדים דורשים לקבל לפחות אחוז אחד מהמכירה – 3.5 מיליון שקלים. במכתב ששיגרו העובדים לגולן, הם מבקשים להזכיר לו מי בנה את החברה בעשר אצבעות. "מנכ"ל גולן טלקום, מיכאל גולן ממשיך להתעלם מהעובדים", כתבו העובדים במכתב. "ערב מכירת החברה, הבטיח גולן נתח מהמכירה לעובדים וכי לא ישכח את אלה שבנו את החברה בעשר אצבעות", הסבירו. "הבטחה זו גרמה לעובדים לוותר במהלך המשא ומתן להסכם קיבוצי אלא שכעת, חודש לפני מסירת החברה, מתברר כי גולן ממשיך להתעלם מהעובדים ולזלזל במי שהביאו לחברה מאות אלפי מנויים. במקרה זה שביתה היא לא מילה גסה"

בחודש האחרון מנסים העובדים להגיע להסכם עם גולן על מענק מסך מכירת החברה בגובה 350 מיליון שקלים, שייכנסו לכיסו של גולן, אלא שגולן ואנשיו מתמהמהים. במהלך המו"מ שנמשך כבר שבועות הוצע לעובדים מענק של 100 אלף שקלים. "זהו לעג לרש", הם טוענים. "חבל שמיכאל גולן שוכח מי אלה שנלחמו בשבילו".

לדף הפייסבוק בתמיכה עם מאבקן של עובדות המעונות ברשת נשי חירות:

https://www.facebook.com/neshey.herut/